190212 Rögle - Örebro

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

190212 Rögle - Örebro

Inlägg av Mike i tor feb 07 2019, 19:31

Nya formationer och backpar på träningen:

Curran - Schira
Ahnelöv - Bertov
Jonsson - JW
Alen

Bristedt - Brithen - Zaar
Höglander - Sjögren - Sandin (Mingoia)
Carey - Matson - Widing
Elvenes - Ryfors - Liss
Erik
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 190212 Rögle - Örebro

Inlägg av Euroc76 i tor feb 07 2019, 19:38

Tror det är bra att optimera de fyra bästa backarna i två backpar. Bara att minimera istiden för det tredje backparet. 1:a och 2:a kedjorna bra. 3:e inte mkt att hurra för, knappt ens bra som checking-line. 4:e, varför petar inte Erik någon av de tre? Tror inte Lucas hittar rätt här heller.

Euroc76

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor feb 07 2019, 19:52

Mingoia går ev in och skickar ner Sandin till fjärde som i sin tur petar antingen Elvenes eller Liss.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tor feb 07 2019, 20:27

Förutsätter att det är dessa backpar som matchas mot Örebro. Helt rätt. Behövs toppas och maximera de två första backparen nu när matcherna blir färre och poängen viktigare. Synd denna insikten kom 20 omgångar för sent, men hoppet om slutspel lever och piska Örebro hemma är första steget mot det. 

Tycker att Rögle bör vinna denna matchen. Palushaj borta, Steen är svag, brukar vinna mot Örebro.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor feb 07 2019, 21:14

Första gången på hela säsongen som man matchar backpar efter faktisk hierki. Bara hoppas att man maxar istiden för Curran/Schira och Bertov/Ahne och minimerar tredjeparet. Curran var som bäst när han nosade på runt 30, det är bara att matcha igång de stora pjäserna nu när det är slutspurt.

Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor feb 07 2019, 21:46

Ogilthorpe skrev:Första gången på hela säsongen som man matchar backpar efter faktisk hierki. Bara hoppas att man maxar istiden för Curran/Schira och Bertov/Ahne och minimerar tredjeparet. Curran var som bäst när han nosade på runt 30, det är bara att matcha igång de stora pjäserna nu när det är slutspurt.

Precis! Äntligen! Beror ju lite på Special teams, men ca 25 min var på topp-4 o ca 7min var på övriga tre så...
Liss o Lucas kan inte klaga på att de inte får chanser iaf, gäller ju att ta dem också.
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor feb 07 2019, 22:37

Tog 30+ omgångar men äntligen har staben börjat anamma något merparten här har tjatat om sedan säsongen började. Räknar med att Schira och Curran är uppe och snurrar runt 28-29 minuter...
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tis feb 12 2019, 11:50

Då var det dags igen! Vi måste ju bara vinna idag.
Örebro är sämre på bortaplan.

Hoppas fan vi kommer ut idag gör mål i PP.

Oi!

Antal inlägg : 113

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis feb 12 2019, 12:46

Tycker det är för spännande. Hoppas inte spelarna är så nervösa som jag är.
Vinst och hotet bakifrån känns avlägset. Samtidigt är det här en match vi bara måste vinna om slutspel ska vara realistiskt.

Jag kollar på ABN AMRO World Tennis och försöker hålla tankarna borta från matchen. Mot bättre lag har vi allt att vinna, som mot Färjestad borta. Då kan man lugnt slå sig ner och se om Rögle ska överraska och ta en skalp. Men ikväll, mot ett bottenlag, måste det bara vara 3p och det är så nervöst.

Hoppas Bristedt går rakt in och bara kör.

Senast ändrad av eleganten den tis feb 12 2019, 12:47, ändrad totalt 1 gång
eleganten
eleganten
Admin

Antal inlägg : 576
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 12:47

Instämmer! Seger idag är väldigt viktigt, så klipper av Örebro slutspelshoppet och själva får en bra start på sista fjärdedelens positioneringsjakt inför slutspelet.

Och fortfarande är det främst hemmasegrar, bättre effektivitet, resulterande PP och bra målvaktsspel vi önskar oss. Defensiven har i stort fungerat. Med de nya backparen känner jag ingen oro.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis feb 12 2019, 12:50

Henrik skrev: Med de nya backparen känner jag ingen oro.
Är du inte ens lite spänd över att se hur det ska gå?
Curran har ju spelat bedrövligt och jag håller tummarna för att matchningen med Schira ska få igång honom. Det känns lite som en förutsättning för att vi ska klättra. Men det känns ju inte på något sätt som en automatisk succé.

Sen lite darrigt när tredje backpar ska in. Blir det skottlägen från slottet varje byte då?

Jag tycker matchningen är rätt men det är helt vidöppet för mig om det slår väl ut eller ej.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 12:56

I samband med Örebro-matcherna brukar jag kolla stämningen på en fristående Örebro-fan-blogg som jag tycker är riktigt bra:
https://bunkersnack.se/orebro-hockey/infor-rogle-orebro-12-2-tuff-bortamatch-vantar/
De åker knappast ner till oss och känner sig som favoriter. Snarare desperata underdogs!
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 13:13

eleganten skrev:
Curran har ju spelat bedrövligt och jag håller tummarna för att matchningen med Schira ska få igång honom. Det känns lite som en förutsättning för att vi ska klättra. Men det känns ju inte på något sätt som en automatisk succé.

Sen lite darrigt när tredje backpar ska in. Blir det skottlägen från slottet varje byte då?

Jag tycker matchningen är rätt men det är helt vidöppet för mig om det slår väl ut eller ej.
Jodå! Spänningen stiger! Men jag har skapliga tävlingsnerver. Mår mest bra av lite positiv stress, typ nu djävlar gäller det!

Menade mest, lite parodoxalt med tanke på hur mycket jag och vi alla kritiserat backarna, att jag faktiskt är minst orolig för just den lagdelen. Jag menar, att det känns som risken är större att forwards bränner eller famlar i PP eller att Pogge slänger in några själv.

Klart att Curran varit sämre på sistone. Ännu lite segare accelerationer än normalt kanske. Framförallt segare i huvudet, fler dräll, pucktapp och dåliga pass, pga trötthet, övermod eller nonchalans. Men honom är jag absolut inte orolig för. Det är ju inte så att kunnande, speluppfattning och skicklighet försvunnit. Ej heller självförtroende. Januari var mer baksmälla och prestationssvacka. Tror chansen är mycket god att Curran och Schira spelar riktigt bra idag, nu när de fått chansen att ladda om. Hoppas verkligen få se mer dominans även av Ahnelöv och Bertov. Det känns mer nytt och osäkert. Har också fått intrycket att JW och Alen äntligen lärt känna sig själva ganska väl och förstått att spela efter sina resurser. Hoppas även Jonsson undviker onödiga risker och håller sig fri från större misstag.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis feb 12 2019, 13:23

Henrik skrev:
eleganten skrev:
[...]
Jodå! Spänningen stiger! Men jag har skapliga tävlingsnerver. Mår mest bra av lite positiv stress, typ nu djävlar gäller det!
Så känner jag när jag själv ska tävla. Men när Rögle ska tävla är det tvärt om, speciellt om jag inte är på plats i hallen.
Henrik skrev:
[...]
Klart att Curran varit sämre på sistone. Ännu lite segare accelerationer än normalt kanske. Framförallt segare i huvudet, fler dräll, pucktapp och dåliga pass, pga trötthet, övermod eller nonchalans. Men honom är jag absolut inte orolig för. Det är ju inte så att kunnande, speluppfattning och skicklighet försvunnit. Ej heller självförtroende. Januari var mer baksmälla och prestationssvacka. Tror chansen är mycket god att Curran och Schira spelar riktigt bra idag, nu när de fått chansen att ladda om. [...]
Jo, hoppas verkligen på det med. Hade varit underbart om de kan gå in och dominera och Curran hänga en kasse i första perioden.
Bra beskrivning med seg i huvudet, så uppfattar jag med det. Med hans fart behöver han ha större fokus och snabbare beslutsfattande, typ vid offensiva blå. Det imponerade på mig i höstas, hans otroligt smarta snabba beslutsfattande i både offensiv och defensiv zon.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 13:58

Skrala hemmafacit hänger ihop med PP-statistiken. Totalt har RBK haft flest PPn. 19% utdelning och 8:e plats borta är anständigt. Men 11% o sämst hemma är katastrofalt. Så PP-utdelning i hemmaborgen skulle lösa mycket!
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 14:43

Egentligen bara vanliga klyschorna som gäller, en match i taget och det viktiga är att vi själva vinner...

Men Luleå får gärna slå Brynäs! Sen hoppas jag Mora djävlas med LHC o Timrå med DIF, att HV trycker till SAIK och Färjestad vinner mot MÖFF. Frölunda-Lökers spelar mindre roll, men för Växjö är väl inte så dumt? Går allt det hem skiljer max 5p från plats 5 till 11! Vi kan då passera LHC på torsdag...
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Ramones i tis feb 12 2019, 18:47

jaha enl swestats!!!!!!!

Rögle BK ()

Head Coach: Hansson, Roger Assistant Coach: Abbott, Chris
Ramones
Ramones

Antal inlägg : 46
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tis feb 12 2019, 19:22

Hahaha allt är som vanligt. Pogge alltså. Han kanske redan mentalt är i NHL?
Tveklöst sämsta målvakten i SHL. Fattar verkligen inte varför han går före Ville, finns inte en enda rimlig förklaring till detta.

Detta kanske får fart på Chris och det katastrofala lagbygget.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702

Användarens profil

Inlägg av Euroc76 i tis feb 12 2019, 19:33

Elvenes bänkad efter fyra byten - säger allt. Otroligt usel. Och sen Pogge, detta kan inte sluta med slutspel

Euroc76

Antal inlägg : 76
Registreringsdatum : 18-07-30

Användarens profil

Inlägg av Oi! i tis feb 12 2019, 19:37

uusch, snälla nån, slå på maskinen! Det kan ju fan inte se ut så här, match efter match. Vad gör de på träningen?
Var gång man lugnar ner spelet i egen zon, Curran står bakom egen kasse och ska sätta igång spelet så blir det bajs utav det. Vi kommer ju inte ens in i deras zon. Kräk!

Oi!

Antal inlägg : 113

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 19:39

Riktigt fin prestation av Zaar, både puckvinsten o sedan avslutet till 1-0.

Nä, Pogge är tyvärr inte så bra som man skulle önska.

Lucas ligger bakom 1-2. Tråkigt att han har så svårt att lära sig säkerhet och grunder i egen zon. Hellre Wennström säger jag.

Får hoppas att vi ändå lyckas ro hem detta till slut.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis feb 12 2019, 20:01

Så som spelet och resultatet ser ut just nu tvingas jag vara glad över att Linköping leder över Mora. Både Mora och Örebro kan inte ta 3p. Hoppas fan de hittar något sätt att vända det här. Nu behöver vi tur, typ ett Widing skott i mål
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tis feb 12 2019, 20:04

fan va gött med vunnen tekning direkt o mål i PP! efter den usla förstahalvan av 2a.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis feb 12 2019, 20:04

Fan vad Bristedt är bra.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i tis feb 12 2019, 20:09

eleganten skrev:Fan vad Bristedt är bra.
Fan vad bra. Ordnar mål. Ordnar PP.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content