Silly Season och truppen 18/19

Sida 1 av 35 1, 2, 3 ... 18 ... 35  Nästa

Gå ner

Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 20:42

Youds var en nödvändig värvning och en av anledningarna till att vi avslutade förra säsongen bra. I år har han varit bedrövlig i de fåtalet matcherna han spelat.

Du har skrivit att du ser en framtida NHL-spelare i Bondesson. Även om killen inte har gjort bort sig så har han inte visat något som skulle hinta om en toppback i SHL för att inte prata om NHL.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Silly Season och truppen 18/19

Inlägg av Tuborg i fre jan 11 2019, 20:53

Vi får se. Du får ge det 3 år. Påminn mig då om jag hade fel. Om det blir en svår skada vill jag ha en gardering.

Om Youds skrev jag redan då vad jag tyckte efter att ha sett honom i Leksand.
Tuborg
Tuborg

Antal inlägg : 465
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 11 2019, 21:00

Mike skrev:Tandpetaren Bertov ser starkare ut i kroppen än klumpige Ahnelöv. Sen säger jag inte att vi ska bygga backsidan med tandpetare och smurfar utan snarare att Ahnelöv ska ersättas med en back som har mer pondus, bättre fart och tydligare tvåvägsegenskaper. En Schira/Martinsson-typ helt enkelt.

Som sagt. Även om man bortser från pengarna är Ahnelöv inte bättre än Bertov. +/- kan vara missvisande jag vet, men Bertov har trots allt +8 och Ahnelöv -2. Sen att han är 5x billigare gör ju detta till en icke-diskussion.
Jag tycker det var lite av icke-diskussion från start. Jag tror vi är överens om att det är ganska knepigt att jämföra Ahnelöv och Bertov. Helt ok för mig att bara försöka förlänga med Schira och ersätta Ahnelöv med Martinsson. Men isf kan det bli lite klent med Hansson istf Jonsson? Kan iofs duga tror jag. Men får isf också ha viss fysik och BP-lämplighet i åtanke för resterande i 5-8.

I princip vore 2xSchira, 2xMartinsson plus 2xBertov o 2xBondesson helt ok tycker jag. Men byter gärna en Martinsson mot Curran. Och kan tänka mig en större variant av ena Schira. Även en Bertov får gärna vara större. Fast jag håller med om inte bara storlek för att eller på bekostnad av något annat. Gränser finns dock. Jonsson är ännu för klen. Lås in honom i gymmet!

Sen skulle jag utgå från att man vill spela PP som nu, men en back i respektive uppställning. Ta viss höjd i PP-kompetens med ett lovande alternativ samt att tvåvägs får vara "nödlösningar". 4st backar måste oavsett ha BP-uppgifter och där måste även alla andra i princip kunna hjälpa till om så krävs. Vidare tror jag inte att man vill skicka JW eller Jonsson som det ser ut nu (och därför bryr jag mig heller inte ens om att fundera i sådana banor i onödan för att inte gräva ner mig själv). Jag förväntar mig heller ej att de hostar upp flis motsvarande 4st Ahnelöv-löner. Curran upptar ju visserligen redan en av platserna billigare vad jag förstår, men tror ändå ej det blir tre dyra utöver det. Möjligen 2st plus en billigare lovande.

Därav tror jag inte vi kan förvänta oss bättre än typ (fast inte mig emot) nästa år:
1. Curran(PP1 men inte BP, mkt i 5-mot-5, men helst ej 28min tot) - typ Schira el EM (BP1 o mkt i 5-mot-5)
2. typ Ahnelöv el "Welch" (BP1 och mkt i 5-mot-5) - typ Hansson (PP2, inget BP och mycket i 5-mot-5)
3. Bertov (BP2 och lite i 5-mot-5, ca 10 min totalt) - Bondesson (BP2 och lite i 5-mot-5)
Sjundeback: JW (jag utgår från att han får fullfölja sitt kontrakt) eller Jonsson (dito, alt främst till Curran el Hansson)

Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 21:17

Curran och Schira är de enda backarna vi behöver. Resten är utbytbara. Bertov är en helt OK breddback och Bondesson är en rimlig reserv. Backsidan behöver en större makeover för den är usel idag.

Martinsson - Ahnelövs ersättare
Curran - Schiras ersättare
Bertov - Youds ersättare
Bondesson - Jonsson

Varför skulle vi inte ha råd med detta? Vi har det gott ekonomiskt och har sparat mycket flis på uteblivna värvningar. Vi har ju bevisligen råd att värva Martinsson för dyra pengar idag. De andra tre kan ersättas för en likvärdig peng.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 11 2019, 21:31

Mike skrev:Måste säga att jag är skeptisk till förlängningarna avWennström framförallt men också Bondesson. I Wennströms fall för att han inte har visat något alls som gör mig såld på honom. Han verkar dessutom inte uträtta ett skit i vare sig HA eller div 1. Luktar svågerpolitik.

Vad gäller Bondesson tycker jag att man borde ha signat honom resten av säsongen som en prövotid. Han är knappast eftertraktad av andra klubbar så det fanns ingen som helst anledning att signa honom på 2 år redan nu. Håller han inte samtidigt som Jonsson fortsätter spela uselt så står vi med två nya Alen och JW.
Min känsla vid kontraktsskrivning var värre vid Jonsson i våras. Det räckte för mig att se honom på bild för att misstänka att det skulle vara oroväckande klent ett bra tag framöver. Hoppet är dock ej helt ute. Muskler och styrka är bara att sätta igång och bygga. Jag är mer orolig för hans mentala räddhågsenhet. Han ser för ofta för rädd, osäker och försiktig ut. Samtidigt började han säsongen initiativrikt och framgångsrikt framåt. Men han är fortfarande för beroende av öppen is och stressfria ytor. Han har onekligen en tuff resa att göra. Kom ihåg dock att inte lägga all skuld direkt på honom. Ledningen har lite väl naivt gett honom för mycket för tidigt. Det stora misslyckandet på hans position har egentligen Youds gjort. En högerfattad offensivt kunnig back som inte ens före sin skadeperiod i början av säsongen var ens i närheten av att konkurrera ut Jonsson. Likaså har JW fallerat som alternativ (också Chris byggfel i grunden). Så döm inte Jonsson för hårt bara för att han "tvingats" till förtroende tidigare än vad han borde.

Kan så klart ha fel. Men Bondesson känns för mig som ett långt mer säkert kort från de egna leden. Tror iofs inte han kommer att konkurrera direkt med varken Curran och Jonsson om PP-spel. Men han kan nog bli varaktig konkurrens på alla andra positioner. En bra tvåvägsback med viss storlek, som kanske inte blir draftad, iaf inte så högt. Som därmed kanske är precis lagom duktig för att kunna tjäna oss väl lång tid framöver, men inte heller så bra så att vi tappar honom omgående. I en utvecklingliga som SHL blivit till NHL i allt högre utsträckning så måste man också ta in någon sådan för sin egen överlevnads skull. Bondesson är för mig en perfekt påfyllnad, som en av två unga backar tillsammans med Jonsson att i utgångsläget räkna som 7-8.

Wännström. Tror inte på medveten eller utstuderad svågerpolitik. Huruvida han har potential har jag ännu ej kunnat bedöma. Men eftersom han har svårt att märkas kan det tyckas tveksamt. Killen är dock junior ett år till och ska nog i dagsläget räknas som 16:e inför kommande säsong. 17:e om Lucas skulle få lånas igen. Som sådan får nog W nästa år på sig att härja i HA och visa sig på styva linan, kanske testas någon gång i Rögle även nästa säsong. Men tar det sig inte nästa säsong så blir han aldrig ett alternativ för fler säsonger eller RBKs startuppställning. Så svågerpolitik, lite absolut i meningen att man ser en god allmän duglighet och att man därför kan rättfärdiga att ge honom chansen, ha honom i reserv och i sämsta fall hjälpa honom vidare i karriären. Och vad gör det? Han är väl snarast perfekt för ändamålet. Vilken From, Jäger eller Ludvig hade velat ta sig an det billiga uppdraget? Men han kommer aldrig att bli ordinarie i RBK bara för att han heter Wännström. Spela bara på sitt namn klarar ju inte ens en Elvenes.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 22:06

Helt rätt Henrik. Tanken var nog inte att man skulle spela Jonsson i andra backpar i år. Han spelar där för att Youds och JW har misslyckats totalt och för att Chris har byggt svagt i övrigt. Jag såg en bild på Jonssons armar från i somras och tappade hakan. Han är en tandpetare om någon. Bertov är en hulk i närkamperna i jämförelse.

Bondesson har känts stabil men tänker att de kunde ha utvärderat honom säs ut i första hand för att sen eventuellt förlänga.

Wennström verkar inte hålla i Västervik så vad fan ska han bidra med nästa år? Bengtsson, Liss och Erik sitter på kontrakt trots att de inte platsar i dagsläget och det sista vi behöver är ännu ett frågetecken. Delvis svågerpolitik och delvis naivitet av bröderna, som vi har sett prov på tidigare (JW, Jonsson mfl).
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 11 2019, 22:26

Mike skrev:Curran och Schira är de enda backarna vi behöver. Resten är utbytbara. Bertov är en helt OK breddback och Bondesson är en rimlig reserv. Backsidan behöver en större makeover för den är usel idag.

Martinsson - Ahnelövs ersättare
Curran - Schiras ersättare
Bertov - Youds ersättare
Bondesson - Jonsson

Varför skulle vi inte ha råd med detta? Vi har det gott ekonomiskt och har sparat mycket flis på uteblivna värvningar. Vi har ju bevisligen råd att värva Martinsson för dyra pengar idag. De andra tre kan ersättas för en likvärdig peng.
Nä, visst! Jag håller med både om Curran, Schira, Bertov och Bondesson. Samt om att vi borde ha råd. Och jag själv kan absolut köpa din uppställning rakt av som en mer önskvärd uppställning än min. Enda skillnaden är att jag också ger min bild av vad jag tror vi kan förvänta oss. Jag tycker bara det känns meningslöst att spekulera i att man bryter med JW idag. Jag ser inga tecken på det ännu. Det får mig isf bara deppig i onödan ett år till att hålla på och spekulera i något som inte kan ske. Att de skulle bryta med Jonsson är bara ren utopi. Så börja inte med det också. Oavsett hur klen, valpig, omogen och ofärdig ni upplever honom. Jag är helt med på fortsatt behov av x-treme makover. Precis som så många säsonger förut. Men jag tror inte man bryter så många kontrakt och/eller gör allt på en säsong. Hur gärna vi än önskar. Och varför bara diskutera drömmar? Skulle vi inte hålla oss till verkligheten på detta forum?

För övrigt verkar Chris ha en liten bias åt forwards, hellre lägga mer krut där än på backar. Ha dessutom i åtanke att varje sportchef börjar på ny kula och vill bygga på sitt sätt, kanske inte nödvändigtvis är revolutionär eller går fram som en ångvält? Min bild av Chris är att han försöker bygga ganska tålmodigt, bit för bit och efterhand få in kontinuitet. Problemet är att det var så förbaskat mycket att göra med backarna från första början. Och att han tyvärr inte såg det eller helt enkelt inte är överens med oss. Att han därefter började bygga om fel med gammalt material som JW och dessutom med tveksamt nytt som Jonsson. Sen fann han iofs trögstartad spets i Curran och vettig bredd i Bertov innan han till slut lagade ett hål åtminstone skapligt men lite väl sent påkommet med en rostig Ahnelöv på Thuressons inrådan. Jag har egentligen inga problem alls med Youds i bygghänseende. Då var det en snabb ersättare till Cade och nog så rätt det kunde bli som nödlösning. Däremot synd att han fick även över denna säsong direkt. Fast det är också mest efterhandskonstruktion. Nog hade alla väntat sig lite mer från Youds i år, även före skadan? Att Alen fick spela ut kontraktet var olyckligt, men förståeligt med tanke på all turbolens i övrigt. När man från start bara hade Schira och Alen kompletterad av nyinförskaffad Youds så var det naturligtvis extra helgalet att förlänga med JW. Det kan nog bara förklaras med att Chris i grunden försökte behålla så många vettiga pusselbitar som möjligt. Han ville undvika för stor turbolens. Synd bara att just den förlängningen inte var vettig. Jag misstänkte också att kontraktsskrivningen med Jonsson i det läget kunde vara överilad eller åtminstone att börja i fel ände av bygget.

Jag har inget personligt emot Jonsson, tycker bara han fått en orimligt stor roll direkt. Och jag tycker han löper stor risk att även nästa år bli det kanske svagaste kortet i leken. Han är ju i princip redan det. Men det är isf Chris fel först och främst. Jag vägrar att fokusera på tillkortakommanden hos en ung kille från de egna leden som bara tar vad han får, är lojal och gör så gott han kan. Dessutom finns det ännu visst hopp om honom. Huvudproblemet är ju att JW, Alen och skadade Youds inte varit givna alternativ, samtidigt som de förväntas kunna klara sig själva i tredje utan att bli omhändertagna av Ahnelöv. Matchningen av Jonsson är inte bara satsning på utveckling, även nödlösning och kompromiss. Därav är ett rejält hot till Jonsson i form av en vassare utmanare än Youds det viktigaste backvärvningen inför kommande säsong, utöver Schiras och Ahnelövs positioner.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 11 2019, 23:04

Mike skrev:Helt rätt Henrik. Tanken var nog inte att man skulle spela Jonsson i andra backpar i år. Han spelar där för att Youds och JW har misslyckats totalt och för att Chris har byggt svagt i övrigt. Jag såg en bild på Jonssons armar från i somras och tappade hakan. Han är en tandpetare om någon. Bertov är en hulk i närkamperna i jämförelse.

Bondesson har känts stabil men tänker att de kunde ha utvärderat honom säs ut i första hand för att sen eventuellt förlänga.

Wennström verkar inte hålla i Västervik så vad fan ska han bidra med nästa år? Bengtsson, Liss och Erik sitter på kontrakt trots att de inte platsar i dagsläget och det sista vi behöver är ännu ett frågetecken. Delvis svågerpolitik och delvis naivitet av bröderna, som vi har sett prov på tidigare (JW, Jonsson mfl).
Helt eniga kring Jonsson alltså! Försök ha lite överseende med den lille stackaren ett tag till.

Bondesson. Du har en poäng! Kanske lite onödigt långt och överilat igen av Chris. Men jag tror inte vi behöver vara lika oroliga där. Klart han kommer att göra en del missar. Men tror faktiskt han är ett fint ämne till långvarig och riktigt bra SHL-back på sikt. Man får dock inte räkna honom som mer än ett alternativ till tredje par, dvs en av 5-8. Allt annat vore bara naiv glädjekalkyl i repris.

Som jag var inne på. W kan misslyckas bäst han vill i VIK hela nästa år också om han vill. Det blir egentligen inget problem för Rögle. I värsta fall får alltså VIK låna honom gratis till ringa kostnad och vi får en nödtorftig skadereserv som aldrig utnyttjas eller framstår som attraktiv för ytterligare förlängning. Isf blir det sista året för W i RBKs organisation. Det är ju heller inte så att man saknar alternativ på forwardssidan i dagsläget. Jag har heller inte fått intrycket att man ens räknar in honom på de 15 eller 16 som man möjligen vill ha. Jag tror absolut man satsar på att få honom utlånad nästa säsong. Lyckas man inte hitta ett lag åt honom eller om han inte lyckas spela till sig det själv i år i VIK så kalkylerar man med risken att i värsta fall låta honom spela i J20, ha honom hemma och försöka hitta annan plats till honom under kommande säsong.

Vi kan som du valde att formulera det, helt räkna bort Lucas. Men är det inte så att han fortfarande måste gå rakt in i Las Vegas? Och kanske vill han ändå vara här om Las Vegas inte får och vill ha honom där i sitt farmarlag? Vi vet ännu inget, mer än att vi inte säger nej om han vill stanna hemma hos mamma ett år till. Så någon slags bonusspelare är han tills vidare.

Om man vill vara 15 exklusive Lucas. Fixar klart 14 snabbt och sedan väntar först på om Nils eventuellt draftas i första rundan. Om ej så kan man andas ut med förstatjing. Om så kan man också avvakta 15 juli på om Nils eventuellt får NHL-kontrakt. Därefter räkna med Nils som nr 15 eller eventuellt jaga ersättare. Kanske har man i det läget fortfarande möjligheten kvar med Mingoia, Carey, Widing eller Sandin? Kanske har någon av dem redan då fått någon av platserna. Kanske har man fyllt på med ny spets eller någon ny Bristedt på platserna 10-14? Men Wännström lär det inte bli. Knappast heller på plats 15 som ersättare för Nils. Det enda vi vet är att 9st redan är "säkra". Ok som det ser ut nu kanske Bengtssons fortsättning är tveksam? Men skulle det innebära en egentlig öppning för Wännström? Isf underskattar jag omfattningen av Chris naivitet och glädjekalkyler. Jag tror inte vi ska överskatta Chris förkärlek till unga från de egna leden. Minns hur From, Jäger och Ludvig ganska snabbt hjälptes vidare i karriären. Kanske är varningsklockan isf mer att det verkar vara relativt lydiga och lojala men kanske också för mesiga unga som får stanna? Eller så är det bara bra?
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör jan 12 2019, 18:41

Just precis så. Jonsson är ung och utvecklingsbar och det är fan inte hans fel att han matchas som han gör. Men med tanke på hur backsidan är byggd, hur den ser ut och presterar och att man INTE tar in något annat, så hänger det största frågetecken kvar just för förmågan att bygga en bra backsida. 20 minuter på Jonsson mot HV och 27 minuter på Curran säger precis allt. Båda spelar på tok för mkt. Curran - visst, han har varit magiskt i sina monsterbyten, men det går fan inte att bygga en hel backsida på hans 30-minutersmatcher, inte heller att köra en sådan som Jonsson i 20 - han är inte i närheten av redo för det.

Ahnelöv 17 minuter idag - DET är en spelare som borde spela mer om någon. Inte Jonsson.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 12 2019, 18:53

Rowe assist borta mot Frölunda. VÄRVA HONOM.
eleganten
eleganten
Admin

Antal inlägg : 576
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör jan 12 2019, 18:53

Ogil - Ahnelöv känns allmänt trött och dåligt tränad och orkar väl inte spela mer.

Varför gör Chris inget åt backsidan? Han borde ha varit desperat på en sån som Gormley som i princip håller Schira-klass. Med Gormley och Schira hade backsidan fått ett enormt lyft. Jag orkar inte hoppas på slutspel när vi spelar JW, Alen och Jonsson.

Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör jan 12 2019, 19:27

Carey visar bra tendenser men behöver göra större avtryck. Spelar han som idag är han som "Erik" och det är inte därför han är värvad.

In med en offensiv tvåvägsback tack. Curran måste ha avlastning framåt.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jan 12 2019, 20:01

Han ska inte gå före Liss. 3 matcher har han haft på sig utan att visa ett skit.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 12 2019, 20:21

TitanusDenAndra skrev:Han ska inte gå före Liss. 3 matcher har han haft på sig utan att visa ett skit.
Han frispelade en lagkamrat idag i andra perioden som borde varit mål.
Då hade han haft en assist.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 20:22

Jo men Liss kan ju inte åka skridskor och är ingen 3-4:e linare så att jämföra dessa är väldigt svårt.
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jan 12 2019, 20:23

Jag borde varit tillsammans med Jennifer Aniston men det blev inte så. Vi har 0 målskyttar i laget. Liss måste spela.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 12 2019, 20:29

TitanusDenAndra skrev:Jag borde varit tillsammans med Jennifer Aniston men det blev inte så. Vi har 0 målskyttar i laget. Liss måste spela.
Jo jo, men har du varit på date med henne?
För om jämförelsen ska hålla måste man säga att Carey var i sovrummet med henne men brandlarmet gick.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jan 12 2019, 20:30

Eleganten.
Vi har ingen som gör mål?
Carey må vara bättre spelare men med en iskall Zaar så måste du ha någon som gör mål. Liss kan göra mål även om han inte är gudabenådad spelare. Men som du såg idag och 15 talet gånger tidigare i år så saknas målskyttet.
In med Bengtsson eller Liss. Carey får vilas.

Senast ändrad av TitanusDenAndra den lör jan 12 2019, 20:32, ändrad totalt 1 gång
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 20:31

TitanusDenAndra skrev:Jag borde varit tillsammans med Jennifer Aniston men det blev inte så. Vi har 0 målskyttar i laget. Liss måste spela.

Då bör han ta sylvasse Zaars plats. Men det är svårt för han öser in mål.
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jan 12 2019, 20:32

Zaar är med Bengtsson årets flopp. Oavsett hur bra hans kedja levererar.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 20:34

Ja inte levererar den kedjan pga av Zaar iallafall......
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör jan 12 2019, 20:46

Tuborg skrev:Ja inte levererar den kedjan pga av Zaar iallafall......

Hahaha, men för fan... nä men hata ni Zaar. Allt är hans fel och man hade kunnat sätta en kon istället för honom för han gör absolut inget rätt. Kollar ni på matcherna eller kollar ni bara stats?

Jag håller ABSOLUT med om att han borde ha gjort fler mål - meN att ta från honom hans roll i vär mest framgångsrika formation är inte seröst.

Och Titanus - ingen som gör mål? Mingoia, räknas inte som målskytt eller? Och i ett inlägg vill du ha in Bengtsson, i ett annat är han årets flopp?
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 20:57

Hata? Jag hatar ingen Röglespelare och kommer aldrig att göra. Den som vill göra Zaar till en superspelare när han inte levererar vet jag inte hur jag ska kommentera på ett vänligt sätt. Om han hade levererat det han skulle skulle hade jag inte yppat något. Så han får får gärna täppa till min käft....

En kon hade inte gjort fler mål än han vilket du säkert förstår men jag tror tom Elvenes gjort fler mål i den linan även om han inte har rollen som målskytt....

Men visst Zaar är en världsstjärna oavsett!!
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 21:13

Emil Forslund som jag tjatat om i flera säsonger som som en spets 4:e linare har gjort 5 mål nu. Han spelar varken PP eller i toppformationerna i Brynäs. Och han är INTE värvad som målskytt!

Bara för att få lite perspektiv på oöverträffligheten.
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör jan 12 2019, 21:19

Tuborg skrev:Hata? Jag hatar ingen Röglespelare och kommer aldrig att göra. Den som vill göra Zaar till en superspelare när han inte levererar vet jag inte hur jag ska kommentera på ett vänligt sätt. Om han hade levererat det han skulle skulle hade jag inte yppat något. Så han får får gärna täppa till min käft....

En kon hade inte gjort fler mål än han vilket du säkert förstår men jag tror tom Elvenes gjort fler mål i den linan även om han inte har rollen som målskytt....

Men visst Zaar är en världsstjärna oavsett!!

Jag har aldrig sagt att han är en superspelare eller världsstjärna. Vi kan väl enas om att vi tycker olika i just den frågan.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 1 av 35 1, 2, 3 ... 18 ... 35  Nästa

Till överst på sidan