190112 Rögle - HV71

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

190112 Rögle - HV71

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 11 2019, 10:42

SNART STRANDBORG - ÄNTLIGEN!
På lördag 12/1-19 är det återigen dags för reunion på Restaurang Strandborg i Helsingör. Strandborgs portar öppnar kl. 10 så för de som önskar vara på plats vid öppning uppmanar vi till 09:30-båten från Knutpunkten.

För er som kommer från Ängelholm är förslaget 08:41-tåget för de som vill vara med från början.

Det kommer även i vanlig ordning finnas direktbuss till Lindab Arena, denna buss avgår från Tivoli, i Helsingborg. Bussen avgår 14:20, så båt från Helsingör måste tas senast 13:43!!

Bussen kostar 100 kr och den kommer även att gå i retur till Tivoli, Helsingborg efter matchen för de som önskar. Bussen avgår 15 min efter matchens slut. Det kommer inte att finnas möjlighet till upphämtning eller avlämning längs denna sträcka.

Ska någon med över??

Carey och Bengtsson bör byta plats och Ville  med Pogge.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: 190112 Rögle - HV71

Inlägg av eleganten i fre jan 11 2019, 11:04

Va? Vill du ha Carey på läktaren redan?
eleganten
eleganten
Admin

Antal inlägg : 576
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 11 2019, 11:14

Jag vill inte peta Carey - Jag vill ha in Bengtsson i laget.
Ser inte vem annan han skulle gå före? Carey var OK första matchen osynlig igår.
Bengtsson har varit utanför truppen 5 matcher. Tror han är hungrig och taggad som fan.
Höglander är för bra för att bänkas.
Widing i sitt livs form.

HV71 är en bra match för Bengtsson att åtminstone få chansen som extraFW.

Kanske ska förtydliga att detta inte är något mot Carey och det kan tänkas att det är idiotiskt att bänka en spelare som varit där och gjort det bra nu två matcher i rad.
Men Widing har gjort 4 mål på senaste tre matcherna. Nätat i varje. Liss är stekhet just nu även om han itne nätade igår. Mingoia kanske bäst i laget?
Första och andrafemman ruckar vi inte på.
Då är det smalt med alternativ.

Ett är givetvis att Bengtsson hålls utanför igen och totalt sjunker ut ur laget. Om planet är att SSK ska plocka tillbaka honom så fine. Men om vi sak räkna med honom till våren måste han börja spela.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i fre jan 11 2019, 12:04

Nä, Bengtsson får fortsätta på läktaren om jag får bestämma.

Börjar äntligen tycka att vi har mer än första linan som levererar och rucka på Widing - Matson - Carey vill jag inte göra.

Hoppas att Ville få chansen, Pogge blandade och gav igår och innan har ju policyn varit varannan match så det är dags nu.

HV är på uppgång tycker jag och slog Färjestad igår. Hoppas Cam har fått spelarna att landa lite efter derbytriumfen igår så att det inte blir ett bakslag.

Skönt att ha en frisk forwardsida men backsidan är fortfarande problembarnet, såg att TPS släpper Brandon Gormley. Kanske kan vara något på förlängd try-out under våren?
Flying Farang
Flying Farang

Antal inlägg : 373
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 11 2019, 15:39

Schira spelar inte.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre jan 11 2019, 17:05

Flying Farang skrev:Nä, Bengtsson får fortsätta på läktaren om jag får bestämma.

Börjar äntligen tycka att vi har mer än första linan som levererar och rucka på Widing - Matson - Carey vill jag inte göra. ?

Håller med. Cary/Matson/Widing fullträff i stämmet och riktigt, riktigt bra igår. Absolut inte Bengtsson istället för Carey - tycker Carey har levererat bättre än väntat sett till prestation och jag vill lätt se honom kontinuerligt i flera matcher för att få chansen att komma in i det ännu mer.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av rad7 i fre jan 11 2019, 17:14

Den enda Bengtsson går före för mig är Wennström som inte imponerar på mig alls. Väldigt intetsägande. Det tycker jag iofs Bengtsson också är, men han har iallafall lite dokumenterat målskytte på CVt till skillnad från 24.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av eleganten i fre jan 11 2019, 17:25

rad7 skrev:Den enda Bengtsson går före för mig är Wennström som inte imponerar på mig alls. Väldigt intetsägande. Det tycker jag iofs Bengtsson också är, men han har iallafall lite dokumenterat målskytte på CVt till skillnad från 24.
Håller helt med. Jag var väldigt entusiastisk för värvningen av Bengtsson när det begav sig. Helt rätt att sno russinen ur den hockeyallsvenska kakan. Tyvärr vill det sig inte. Bengtsson är en av få som enligt mig inte visat något speciellt sen det vände för laget i höstas efter krisen. Jag kan inte komma på en enda match där jag tänkt "fan vad bra Bengtsson var idag". Minns bara att han bränt en del målchanser. I min bok kan han bara ta sig tillbaka i laget om någon blir skadad eller om nån börjar underprestera.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av rad7 i fre jan 11 2019, 17:36

Helt enig eleganten, helt enig.
Rätt värvat på förhand, ville sig inte tyvärr. Lite som Thomas fast inte samma flopp då han kostar 1/3 typ. Låna ut resten av säsongen, släpp sedan efter säsongen. Skadar sig några gubbar kan man plocka tillbaks honom. Ersätt med någon annan inför nästa.
rad7
rad7

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 11 2019, 18:38

Nä, Bengtsson finns det ingen öppning för imorgon. Vi får se med honom som sagt. Beror också på hur tränarna och han själv förhåller sig till situationen. Kan han knyta näven, visa sig på träning , matcha lite med J20 och vänta på sin chans eller visa upp sig på ett bra sätt under några matchers utlån någonstans så fine. Men före säsongsslut bör han ha tagit sig in i laget igen på något sätt. Annars gissar jag att parterna ömsesidigt kommer överens om att det är bäst att göra slut. Men ännu är vi väl inte riktigt där.

Helt självklart att inte chansa med Schira nu. Det kan man göra i slutspelet.

Gött att Emil S blev avstängd. Bort med sådan skit som Peter A sade efter matchen! Folk får börja nöja sig med att spelare som Emil använder sin fysik för att tränga bort Jonsson m.fl. Tillåts de mosa folk mot sargen så är tyvärr riskerna för stora. Jag vet! Men det blir ändå inte riktigt innebandy eller damhockey för det. Wikegård överdriver. Det finns likväl gott om utrymme att använda sin fysik. Och i vilket fall finns det ingen annan väg. Som jag sagt många gånger. Jag älskar rena, hårda tacklingar som när Lindros en gång mosade Ulf Samuelsson. Men dylika tacklingar finns inte längre. De är inte längre lika ärliga och rena. Alltid axel uppåt, ofta armar ut, klubba som tillhygge, långt från sargen, bakifrån, blind-side etc. Det går också för fort för att hinna tänka och "ha respekt" idag. Det är orimligt att begära det. Eller snarare inte praktiskt genomförbart. Det fungerar tyvärr inte längre att tillåta tacklingar av Emil S sort. Då får vi en enda skadestuga framöver. Och det är bara djävligt onödigt. Å andra sidan behöver vi tuffa killar inte gråta blod. Det finns så många tuffa delar och kampmoment kvar i spelet iaf.
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Ramones i fre jan 11 2019, 19:20

Schira fortfarande borta vad felar?
Ramones
Ramones

Antal inlägg : 46
Registreringsdatum : 18-06-18

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 19:57

Ramones skrev:Schira fortfarande borta vad felar?
Han verkar ha fått ett bakslag. Nu vill de vila honom för att se till att det inte händer igen. Han missar matchen i morgon men sedan väntar ett 5 dagars uppehåll innan det är dags för Mora borta. Gissar att han är med antingen då eller efterföljande match hemma mot LHC.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av GrönVit4life i fre jan 11 2019, 22:28

Trist med Schira men säkert riktigt att vara försiktiga, ännu viktigare matcher kommer. Imorgon går Bonde in på 6 backar igen. Sen tycker jag Pogge varit bra fram till igår då han var ojämn. Dags för Ville att stå imorgon!
GrönVit4life
GrönVit4life

Antal inlägg : 254
Registreringsdatum : 18-10-14

Användarens profil

Inlägg av rad7 i lör jan 12 2019, 00:33

Tycker absolut Kolppanen ska stå. Bättre än Pogge enligt mig. Tycker Pogge är loj och lite obrydd. Ingen målvakt man vinner något med.
rad7
rad7

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 09:22

Vissa av målen mot MIF var direkt svaga. Pogge är antingen jättebra eller jätteusel och när han börjar släppa in ett billigt mål så byta direkt. Annars vet man att det håller i sig.
Tuborg
Tuborg

Antal inlägg : 465

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 12 2019, 11:21

Tuborg skrev:Vissa av målen mot MIF var direkt svaga. Pogge är antingen jättebra eller jätteusel och när han börjar släppa in ett billigt mål så byta direkt. Annars vet man att det håller i sig.
Håller med! Men hög högstanivå. Ibland bara bestämmer han sig och håller tätt. Mot Malmö var inte en sån match. Kom ihåg att han själv svepte in 5-6 i egen målbur som blev bortdömt. Man kan inte direkt säga att han vann matchen åt oss haha. Perfekt tillfälle att fasa in Kolppanen och få igång honom inför... vågar jag säga det.... slutspelet.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 11:57

Hehe, det SKA bli slutspel. Ja nu är det Kolppanens tur.
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i lör jan 12 2019, 12:00

En iaktagelse är att Christoffer Bengtsson bara gjort 1 mål mindre än Zaar. Tror någon att Bengtsson INTE hade lyckats göra mer än 5 mål i den linan? Nähä, inte det...
Tuborg
Tuborg

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör jan 12 2019, 12:19

Tuborg skrev:En iaktagelse är att Christoffer Bengtsson bara gjort 1 mål mindre än Zaar. Tror någon att Bengtsson INTE hade lyckats göra mer än 5 mål i den linan? Nähä,  inte det...
Hockey är så mycket mer än bara mål. Zaar har 11 assists, +7, utgör en viktig del av förstafemman och är en av de bästa spelmässigt match efter match. Han är nyttigare för laget och framgångarna än vad Lerg någonsin var trots att Lerg brukade ha 6 mål mer vid det här laget. Samtidigt kan jag hålla med om att Zaar behöver göra fler mål.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av GrönVit4life i lör jan 12 2019, 12:31

Mike skrev:
Hockey är så mycket mer än bara mål. Zaar har 11 assists, +7, utgör en viktig del av förstafemman och är en av de bästa spelmässigt match efter match. Han är nyttigare för laget och framgångarna än vad Lerg någonsin var trots att Lerg brukade ha 6 mål mer vid det här laget. Samtidigt kan jag hålla med om att Zaar behöver göra fler mål.

Håller helt med Mike. Zaar är väldigt viktigt för den kedjans produktion och är hela tiden inblandad. Visst väntar vi alla och säkert han själv också på att målskyttet ska lossna för det är klart att målen måste upp, men jag tror det kommer. Viktigast är ändå att kedjan levererar.Jag tycker Bengtsson haft en tendens att försvinna i matcherna och tycker inte jämförelsen med Zaar är helt relevant!
GrönVit4life
GrönVit4life

Antal inlägg : 254
Registreringsdatum : 18-10-14

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör jan 12 2019, 13:58

GrönVit4life skrev:

Håller helt med Mike. Zaar är väldigt viktigt för den kedjans produktion och är hela tiden inblandad. Visst väntar vi alla och säkert han själv också på att målskyttet ska lossna för det är klart att målen måste upp, men jag tror det kommer. Viktigast är ändå att kedjan levererar.Jag tycker Bengtsson haft en tendens att försvinna i matcherna och tycker inte jämförelsen med Zaar är helt relevant!

Håller helt med. Som att jämföra vitt med svart. Precis som sägs, Zaar är så jävla stor del av förstakedjans framgång, trots sin måltorka. Det ser man i match efter match efter match, en av de jämnaste spelarna på hög nivå. Att inte Bengtsson tar plats säger precis allt och det går bara inte att jämföra bara genom att glo på målkolumnen.

Håller med om Pogge. Han blandar och ger för mycket. Hög högstnivå, men låg lägstanivå. Hade gärna sett Ville K få chansen idag.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i lör jan 12 2019, 14:03

Spännande att se hur man har tagit den tuffa derbybataljen. Inte helt ovanligt att det dippar lite efter en sådan tömning. HV bra form. Vinst i dag och rätt resultat och vi klättrar
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 12 2019, 15:35

Jag tycker Kolppanen ser stor och trygg ut
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 12 2019, 15:49

Första 8 min är våra. Resten är deras även om vi skapar chanser då med.
Kolppanen spelar som en matchvinnare, jag tror han blir avgörande idag till vår fördel.
Sandin får mycket puckar på mål, hoppas något går in snart.
Tyckte vi sänkte tempot lite och minksade forecheck i andra halvan av perioden, så lite forecheck och skridskoåkning har man knappt sett på hela säsongen.
eleganten
eleganten
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i lör jan 12 2019, 15:56

Vi är bra när vi etablerar spel i anfallszon men äckligt ineffektiva som vanligt. Sandin bäst framåt i första. Tyvärr är vi inte tighta i mittzon och rentav vilsna i egen zon. JW är en megasopa.

+ Sandin
+ Kolppanen

- Försvarsspelet
- JW
- Bedrövlig stämning på stå
Mike
Mike
Admin

Användarens profil