Rögle i media

Gå ner

Rögle i media

Inlägg av Fredrik i fre jan 11 2019, 08:23

Är det någon med aftonbladet plus som vill sammanfatta innehållet i dagens artikel om Rögle, länk här. Rubriken är "Analys: Det ligger bakom Rögles förvandling"
Fredrik
Fredrik

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 18-12-14

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Rögle i media

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 16:15

Jag kan sammanfatta de 5 punkterna som listas:

1. Kaptenernas feedback till tränarna ledde till ett mer konstruktivt spel med puckinnehav istället för dump & chase. Ledarskapet är bra med Brithen, Schira, Ahnelöv, Matson och Widing i spetsen.

2. Snabbt och beslutsamt agerat när man bryter med "flopparna" Thomas och Matt.

3. Förstakedjan med Bristedt - Brithen - Zaar. Sattes ihop inför den 7e matchen mot Örebro, vilket också kom att bli Rögles första vinst. Trion lyfte laget till oanade höjder i november och är en toppkedja i SHL.

4. Bra nyförvärv. Sjögren nämns som den viktige hemvändaren och kulturbäraren. Widing som tillför mycket rutin och ledarskap. Mingoia och Carey som bidrar med målskytte och tuffhet.

5. Viktiga segrar mot topplagen som gav självförtroende och höjde lagmoralen. Vinsterna mot Växjö, Frölunda och Djurgården nämns. Rögle är numera snabba, intensiva och jobbiga att möta. Även om effektiviteten framåt kan bli bättre.

Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor feb 21 2019, 13:34

Bara älskar bakomkulisserna-grejen som denna! Hade helt missat den:

https://www.youtube.com/watch?v=4NN2Zpr4utc

När jag ser den så sörjer jag fan lite Olles kräftgång - han hade verkligen kunnat bli en stor jävla profil om han fått ordning på allt.

Minns förövrigt tillbaka till NST-rapporteringen på 80-talet när man hade tillgång till omklädningsrummen efter match, med äkta, icke-mediatränade kommentarer och bilder, så jävla mycket roligare än mycket av dagens intetsägande klyschgrejer.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor feb 21 2019, 20:36

Det finns en tråd i ämnet: http://gronvita.swedishforum.se/t69-fimpens-resa

Håller med om Liss. Den skönaste profilen vi haft på senare år och fansens kelgris. Det lyste verkligen om honom när det gick som bäst och jag kommer definitivt sakna profilen Liss.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tor feb 21 2019, 20:41

Sanny jämförde Ted Brithen med Zäta nyss i Cmores sändning. "SHLs Henrik Zetterberg". 

Liss två första månader i Rögle kommer alltid ligga en varmt om hjärtat. Kultspelare.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: