Lindab Arena

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sv: Lindab Arena

Inlägg av fidelis i fre jan 18 2019, 01:14

Finns det inte en jäkla risk att våra hemmamatcher fylls på med popcorn publik om vi bygger ut arenan så pass mycket? Inte nog med att akustiken riskerar att bli lidande när arenan byggs ut på höjden - vi riskera att bli ytterligare en klubb alá Malmö Redhawks och Växjö Lakers med kass stämning, klappor och en allmän jippofiering av hemmamatcherna där allt annat än sporten på isen står i fokus.

Eller är jag för dystopisk? Även om trycket inte alltid är lika bra i hemmaborgen numera som förr så har vi ändå något unikt i vår borg. Det vore synd att bygga bort det. Sedan förstår jag att vi inte kan dras med en liten hall för evigt om vi vill bli mer konkurrenskraftiga. Men ändå. Jag hoppas vi kan bevara trycket och den genuina känslan, även med en större arena.
fidelis
fidelis

Antal inlägg : 146
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av fidelis i tor feb 07 2019, 10:30

Tomas Ros skriver att arenakraven ser ut att slopas. Finns det någon chans att vi - i och med det - återgår till den gamla storleken på ståplats?
fidelis
fidelis

Antal inlägg : 146
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tor feb 07 2019, 20:13

Varför? Ståplats är ju bara full mot Malmö ändå.
Sittplatserna genererar mer pengar, så de tror jag inte är av intresse för Arenabolaget eller Rögle.
Hade större ståplats automatiskt genererat full ståplats varje gång hade jag dock med nöje tackat nej till den ekonomiska differensen för att återfå den gamla elektriska stämningen i ladan.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor feb 07 2019, 20:19

Det har inte varit riktigt trångt mot Malmö i år så det finns inget behov av en större ståplats.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tor feb 07 2019, 20:22

Utgår från maxkapaciteten 5051 som uppnås vid derbyna mot Malmö. Jag sitter ner, stod upp på ett derby 2016, då va de trångt - och fullsatt (5051).
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan