190110 Rögle - MIF

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Sv: 190110 Rögle - MIF

Inlägg av Flying Farang i tor jan 10 2019, 22:26

Euroc76 skrev:Den stora frågan idag är om detta inte är det mest negativa klubbforumet i världen. Vi slår värsta rivalen för första gången på länge i en av SHL-historiens mest intensiva matcher och ändå gnälls det på sina håll.

Ja läser man härinne så kan man knappt ro att vi precis slagit värsta rivalen inför en kokande hemmaarena med 6-4...

Undrar om jag såg samma match som vissa härinne? Tyckte det var en jävla bra match och en rejäl holmgång med rätt vinnare.

När Rögle inte faller i Malmös fälla och låter sig provoceras och fokusera på fel saker så är Rögle det klar bättre laget. Sen hade ju Rögle ett anta stolp och ribbträffar så det går nog fan på ett ut i en sådan här match.

Nej, Pogge stod inte på huvudet idag men vi vann ändå. Jonsson blir bortgjord på ett av Malmös mål och är en klar säkerhtsrisk resten av matchen efter att mini-sly rundat honom enkelt. Men vi vann ändå. Curran rundades också av micro-sly och verkar vara lite väl lätt att provocera. Men vi vann ändå.

BP är fortfarande uselt, stundtals gör de det bra men vid Malmös sista mål så börjar man BP bra med att sätta press på dem högt upp men när de väl är inne i Rögles zon och vinner en 50/50 puck så backar man ner i en liten box i Pogges knä. Sen ringer det som på beställning.

Vi behöver en "Rahimi" som har den respekten med sig att Malmös spelare inte vågar grisa och provocera som de gjorde idag. Sam att han även bör vara en duglig hockeyspelare.

Men vet ni vad, i historieböckerna kommer det att stå för all framtid 6-4 till Rögle!
Flying Farang
Flying Farang

Antal inlägg : 373
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av fidelis i tor jan 10 2019, 22:45

Spelarna kommer ut och tackar publiken en andra gång och då drar Widing alltså till med ”om jag hade vingar som örnen” och nästan hela spelartruppen sjunger med och formar vingar med sina armar. Helt underbart!

Vi är bäst i Skåne! Snart ska det ta mig fan synas i tabellen också!!
fidelis
fidelis

Antal inlägg : 146
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor jan 10 2019, 22:47

Flying Farang skrev:

Ja läser man härinne så kan man knappt ro att vi precis slagit värsta rivalen inför en kokande hemmaarena med 6-4...

Undrar om jag såg samma match som vissa härinne? Tyckte det var en jävla bra match och en rejäl holmgång med rätt vinnare.

När Rögle inte faller i Malmös fälla och låter sig provoceras och fokusera på fel saker så är Rögle det klar bättre laget. Sen hade ju Rögle ett anta stolp och ribbträffar så det går nog fan på ett ut i en sådan här match.

Nej, Pogge stod inte på huvudet idag men vi vann ändå. Jonsson blir bortgjord på ett av Malmös mål och är en klar säkerhtsrisk resten av matchen efter att mini-sly rundat honom enkelt. Men vi vann ändå. Curran rundades också av micro-sly och verkar vara lite väl lätt att provocera. Men vi vann ändå.

BP är fortfarande uselt, stundtals gör de det bra men vid Malmös sista mål så börjar man BP bra med att sätta press på dem högt upp men när de väl är inne i Rögles zon och vinner en 50/50 puck så backar man ner i en liten box i Pogges knä. Sen ringer det som på beställning.

Vi behöver en "Rahimi" som har den respekten med sig att Malmös spelare inte vågar grisa och provocera som de gjorde idag. Sam att han även bör vara en duglig hockeyspelare.

Men vet ni vad, i historieböckerna kommer det att stå för all framtid 6-4 till Rögle!

Håller med. Fan sorgligt att gå in och läsa efter matchen, fullt fokus på det som är negativt. Makalöst.

Jag minns inte när jag var med om ett så bra derby i hallen senast, bästa stämningen på evigheter och ett derby som hade allt. Till och med MIF-svin som! Och slutade perfekt.

Widing - helt magiskt bra idag. Inställning, fart, mål. Enormt stor nyckel idag tillsammans med Matson/Carey med sitt jobbiga slit.

Mingoia - spets!!! Står rätt, åker rätt, tänker rätt, avslutar rätt. Bättre och bättre.

Curran/Bertov - applåd. Hur mkt spelade Curran egentligen??

Moral att vända och stå upp mot tunga hökar, hatten av! En supersevärd match som hade det mesta
Klart det fan s saker som skavde, framför allt BP (mina ögon blöder) och några backar, men det skiter jag i nu.

Derbyseger!

Kokande Lindab!!

Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i tor jan 10 2019, 22:47

Helt galet underbar vinst!! Och sanslöst vilket jävla tryck idag - bra jobbat klacken & alla på plats!
Nu är man hes men vad fan gör det - 3 fina poäng mot grisarna!!

HBG_Micke

Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i tor jan 10 2019, 22:48

fidelis skrev:Spelarna kommer ut och tackar publiken en andra gång och då drar Widing alltså till med ”om jag hade vingar som örnen” och nästan hela spelartruppen sjunger med och formar vingar med sina armar. Helt underbart!

Ja shit, det var gåshud på det
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor jan 10 2019, 23:06

Så en längre sammanfattning kommer nu, Euroc76. I love it. Så det ska vara. Vi är inte längre Mora eller Timrå utan vi ställer krav och kräver gedigna resultatframgångar. Jag står fast vid att jag räknar med SM-Guld. Allt annat ser jag som besvikelse på olika nivåer. Även om en semifinal och final givetvis känns fantastiskt!

Matchen då, ja Pogge gör inte mig glad. Han får för mycket cred vid matcher vi vinner på felaktiga premisser. Exempelvis 19 räddade skott mot Örebro. Han har varit URUSEL för många matcher, idag var han inte bra, mot Timrå kostade han oss segern, Brynäs hemma var han kass, ikväll var han kass. Han har kanske gjort 3-4 godkända insatser på dessa 20 matcher. Det får inte bli en ny jävla JW-story här. Han håller inte och ska vara andraspade. Dags för Cam och Wennström att fatta det. Jag är trött på hans hål i plocken.

Backsidan, jag vet inte vad jag ska säga men det är fan inte bra. Curran är en briljant spelare men han måste förstå att han inte är en forward. Dessa "racen" han drar iväg på ibland är för farliga. Bertov bra. JW och Bibic har jag faktiskt inget att anmärka på. Men...Men. Jonsson håller inte, jag skiter i svågerpolitiken men sedan omgång 8 typ har han varit sämsta backen. Ja, sämre än både Bibic och JW. Vi hade tur att vi vann idag och två utav målen Malmö gjorde var hans fel. Så kontentan är att Pogge och Jonsson numera spelat ner sig på JW och Bibics nivå. Nu räcker det.

Framåt då? Bra säger jag. Zaar måste få in puckarna. Han är för bra för att nollas. Men i övrigt, Bristedt briljant. Mingoia - Vårt farligaste hot framåt. Slår fan Liss klass förra säsongen. Liss - Fantastisk i första perioden, skapar massor. Brithén - Vår ledare. Sjögren - Han ville detta. Widing. Ja kommentar överflödig. Alla gör det bra. Ingenting att anmärka på.

Sen, Schira. Skadad eller inte. Ahnelövs exceptionellt fina spel senaste par omgångarna. Ja sedan hans skada har petat ner Schira i hierarkin. Som kapten vill han inte förlänga och spelar lite skadar sig mer gång på gång. Börjar bli tröttsamt. För mig är Ahnelöv just nu en fantastisk injektion och jag HOPPAS mer på att vi behåller honom än Craig. Till en början var min kritik mot Ahnelöv inte nådig men på sistone har jag förstått att det delvis berott på hur mycket han fått städa efter Valpens misstag. Vill Schira bort nu bör coacherna hjälpa honom med det så kör vi se Curran-bertov  och Ahnelöv-Bondesson.

Avslutningsvis var Rögle magnifika första perioden. Som vanligt. Resterande 2 var Rögle kastastofalt usla. MEN vi ska ha dåligt samvete, vi har en jäääävla massa mer sådana här vinster att casha in som vi borde vunnit men torskat.

2-3 raka vinster nu och vi är topp 3 - Smaka på den.
Eller 5 raka vinster eller 5 poäng ovanför ingenmanslang ..Nu ska HV71slaktas

Vid tur kan vi vara 4-5 i tabellen och SAIK ha hela 8 poäng upp till oss.

Summa summarom. Ingen bra match förutom första 20. Tränarna får steppa upp lite inför nästa. Besviken också som sagt på en hel defensivit. Ingen match att vara stolt över men inte att skämmas över heller. Hey 6mål och 3p mot ett Malmö är magnifikt, oavsett hur det har sett ut så jag har inget att anmärka på.

PS: Titanus (Miki som jag heter) är en man med självinsikt och som har hedern nog att säga förlåt. Det Mingoia leverar sedan han kom, i ett skudskjutet lag och med den formen. Att komma och lösa i princip 5 rakat matcher är VÄRLDSKLASS. Fan vad han leverar! Behåll till all pris. Han är magnifik! WOW!. Superlativen räcker inte ti..

Mingoia och Ahnelöv. Behåller dessa gärna. Sjukt gärna. Nyy kapten ska vi ha också snarast. Jag tycker Schira förbrukat C:et. Säga och hata hur mycket ni vill. Jag är trött för att han :

A: Deklarerade tidigt att pengarna känns viktigare och att han ska bort (well indirekt sa han detta) B: KOmmer tillbaka halvdan, ointresserad. Spelar efter skadan och ljusår sämre än Curran och Ahnelöv. Nu börjarar han dessutom spela 1 match sen sjuk eller ledig 3. Mitt mått är rågat.
Hejdå Schira- Ny kapten Matte Sjögren. Eller Brithén/Curran/Ahnelöv. Inte Schira. Det räcker nu. Jag vet att ingen av er håller med mig och jag letar inte ny syndabock heller. Men schira ska inte vara kapten och han är längre ner i näringskedjan än GUDEN Ahnelöv.

Ses på lördag. Strandborg fucking väntar. Vi ska värva Scandlinesbåten!!

Långt inlägg - Bemöt det gärna! Vark an vi se Widings show efter matchen?

PS: Villa ha en Sylwegård (Gath) typ i Rögle. Fan vad man som motståndarsupporter hatar honom men som en Mifare älskar aset.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor jan 10 2019, 23:30

Euroc76 skrev:Den stora frågan idag är om detta inte är det mest negativa klubbforumet i världen. Vi slår värsta rivalen för första gången på länge i en av SHL-historiens mest intensiva matcher och ändå gnälls det på sina håll.
Vi håller oss till verkligheten här och klarar oss utan moralpredikan. Passar det inte så kan du hänga på Högrasitt, som verkar vara någon slags klubb för inbördes beundran.

Jag tycker att vi gör en helt OK första period där vi är snäppet bättre än Malmö men fortsatt ineffektiva. Från andra och framåt är det Malmö för hela slanten även om vi sticker upp då och då. De radar upp chanser och bommar sinnessjuka lägen. Rögles Hawaii-hockey är dock oförutsägbart och man vinner trots Malmödominans. Även om vi hade tur med domsluten sista 5 min så tyckte jag att domarna dömde till svinens fördel i 55 min. Så jävla dåliga så det inte är sant. Släppte jättemånga potentiella Malmöutvisningar.

Malmö har bättre linjer i spelet och spelar som ett lag medan vi kör mycket individuellt och chansspelar. Skillnaden mellan lagen är helt klart defensiven. Malmös uppspel är mil bättre. Rögle kommer få svårt att fixa Play In med de här backarna. Det krävs att Schira kommer tillbaka och att man värvar en bra back samtidigt som övriga spelare är skadefria.

BP är så fruktansvärt dåligt att man bara väntade på Malmö-mål. De skapade tillräckligt många målchanser för att göra 4-5 mål på 4 min PP. Vårt 4 mot 5 ser mer ut som ett 3 mot 5. Man sjunker i knäna på målvakten och låter motståndarna skjuta från nära håll. Man förlitar sig alltså på att motståndarna ska missa istället för att själva styra händelserna. Gör som Malmö och resten av SHL-lagen, stressa och ge dem ingen tid. PP är inte fullt lika dåligt men väldigt omständligt. Vi hade öst in mål i PP om vi hade ställts mot ett BP likt vårat.

Ahnelöv gör en dålig match trots målet. Blandar och ger för mycket. Förstår inte alls hyllningarna. Han är så satans långsam och klumpig.
Jonsson håller på att växa ut till en ny JW.
Mingoia är klockren så här långt och Carey gör absolut inte bort sig.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor jan 10 2019, 23:39

Mike du svarade Euroc lite som jag gjorde fast mindre politiskt korrekt Enig också om att vi gör första perioden bättre sen sämre.
Jonsson var sämst idag och bör ha den kritiken. JW har varit bättre senaste 10. Det säger absolut.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av rad7 i tor jan 10 2019, 23:41

Hemkommen efter den mest högljudda och stämningsrika matchen för säsongen. Riktigt bra tryck i ladan idag.
Alla på detta forumet vet exakt hur de känns att spöa Malmö så ett ordbajsande med superlativ kring Rögle idag känns väl ganska överflödigt. Ja jag är svinglad, som alla andra här.

Men..
Som Titanus va inne på. Jonsson är fan vår sämsta back. Tänkte på det under hela matchen. Visst han är bra med puck när han är rättvänd mot motståndarnas mål och får god tid på sig. Men han blir lätt stressad med pucken, tar felbeslut, långsam skridskoåkare (är du i hans storlek måste du va en isprinsessa på rören för att kunna hävda dig på denna nivån t.ex. Gagné, och framför allt - han är så FRUKTANSVÄRT JÄVLA KLEN OCH MESIG. Han förlorar varenda duell, han blir bortknuffad hela tiden, han är till och med rädd för pucken, titta nästa gång han ska täcka skott. Han ser ut som Argentinas mur mot Sverige 2002 när Taco skruva in den. JW och Bibic har inte gjort bort sig senaste matcherna, de bör gå före i kön nu men framförallt Bondesson borde få chansen bredvid Ahnelöv som för övrigt är vår bäste back just nu. Dominant.

rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 00:34

Publiksnittet gick upp från 4295 till 4345.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av fidelis i fre jan 11 2019, 02:07

Hur jävla svårt är det att stå upp när den nya hymnen spelas? Det är en sak om man är gammal och sjuk eller rörelsehindrad, men jag blir förbannad när folk sitter och snackar med stolsgrannen om senaste raden på Stryktipset när vår jäkla klubblåt spelas. Stå upp och sjung med istället. Ska vi börja sitta ner när spelarna åker in på isen också?

Delar av arenan gör det däremot bra. Såg en video på Twitter från när ”För värt RBK” spelades igår och det lät riktigt bra från ståplats och högra. Just sektionen där kameramannen satt var däremot helt värdelös, liksom kortsidan med restaurangen ovanför.

Eller är det bara jag som stör mig på att många sitter ner som ingenting när klubblagen spelas?
fidelis
fidelis

Antal inlägg : 146
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 03:40

Varför ska vi ha en hymn innan match? Den är seg och malplacerad och dödar nerven man bygger upp innan nedsläpp. Hatade inslaget med nationalsången tidigare och detta är nästan på samma nivå.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av HBG_Micke i fre jan 11 2019, 06:12

Mike skrev:
Vi håller oss till verkligheten här och klarar oss utan moralpredikan. Passar det inte så kan du hänga på Högrasitt, som verkar vara någon slags klubb för inbördes beundran.

Jag tycker att vi gör en helt OK första period där vi är snäppet bättre än Malmö men fortsatt ineffektiva. Från andra och framåt är det Malmö för hela slanten även om vi sticker upp då och då. De radar upp chanser och bommar sinnessjuka lägen. Rögles Hawaii-hockey är dock oförutsägbart och man vinner trots Malmödominans. Även om vi hade tur med domsluten sista 5 min så tyckte jag att domarna dömde till svinens fördel i 55 min. Så jävla dåliga så det inte är sant. Släppte jättemånga potentiella Malmöutvisningar.

Malmö har bättre linjer i spelet och spelar som ett lag medan vi kör mycket individuellt och chansspelar. Skillnaden mellan lagen är helt klart defensiven. Malmös uppspel är mil bättre. Rögle kommer få svårt att fixa Play In med de här backarna. Det krävs att Schira kommer tillbaka och att man värvar en bra back samtidigt som övriga spelare är skadefria.

BP är så fruktansvärt dåligt att man bara väntade på Malmö-mål. De skapade tillräckligt många målchanser för att göra 4-5 mål på 4 min PP. Vårt 4 mot 5 ser mer ut som ett 3 mot 5. Man sjunker i knäna på målvakten och låter motståndarna skjuta från nära håll. Man förlitar sig alltså på att motståndarna ska missa istället för att själva styra händelserna. Gör som Malmö och resten av SHL-lagen, stressa och ge dem ingen tid. PP är inte fullt lika dåligt men väldigt omständligt. Vi hade öst in mål i PP om vi hade ställts mot ett BP likt vårat.

Ahnelöv gör en dålig match trots målet. Blandar och ger för mycket. Förstår inte alls hyllningarna. Han är så satans långsam och klumpig.
Jonsson håller på att växa ut till en ny JW.
Mingoia är klockren så här långt och Carey gör absolut inte bort sig.

Håller med!
BP är ett riktigt sorgebarn - herregud!
Widing måste hyllas för sin krigarinsats igår! Skön inställning & energi.

HBG_Micke

Antal inlägg : 66

Användarens profil

Inlägg av Fredrik i fre jan 11 2019, 08:29

Ogilthorpe skrev:

Ja shit, det var gåshud på det

Widing var helt fantastisk i gårdagens match! Förutom hans initiativ till ovan nämnda ramsa, mål och bra driv i matchen såg det ut som att det var han som fick försöka lugna ner Abbot efter tacklingen på Brithen
Fredrik
Fredrik

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 18-12-14

Användarens profil

Inlägg av Fredrik i fre jan 11 2019, 08:39

TitanusDenAndra skrev:Sylwrgård måste stängas av.

Han är anmäld till disciplinnämnden, får se vad det leder till.
Fredrik
Fredrik

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 18-12-14

Användarens profil

Inlägg av Oi! i fre jan 11 2019, 13:43

Ganska högt till taket här inne. Ett tag visste jag inte heller hur jag skulle handskas med detta men tog beslutet för mig att alla har olika krav och tycker olika.
Tyckte också att vi gjorde en bra match igår även om vi gjorde våra misstag som höll på att kosta oss segern.

Oi!

Antal inlägg : 113

Användarens profil

Inlägg av Oi! i fre jan 11 2019, 13:49

Fredrik skrev:

Han är anmäld till disciplinnämnden, får se vad det leder till.

Jag tycker att tacklingen är ok, för att det ser ut som att han inte går mot huvudet. Hade det varit tvärtom, Ted hade smällt Sylvegård på det viset hade ingen sagt nåt. Märk väl, jag tycker Sylvegård är ett riktigt äckligt Malmösvin!

Oi!

Antal inlägg : 113

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 14:18

Beslutet kommer snart. 3+1 eller 5+2 blir det.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 11 2019, 14:32

3 MATCHER
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre jan 11 2019, 16:57

[quote="Mike"]

Det här är den enskilt största frågan som jag vill ha svar på. Vem fan är det som styr upp BP och hur i helvete kan man som ett lag i SHL 2019 låta det fortlöpa? Det har ju varit sinnessjukt dåligt så länge jag kan minnas. Fast igår var det till och med värre än när det var som sämst. Murphy? Hansson? Abbott? Wennström? Oavsett så borde den personen aldrig, aldrig någonsin ta sig an BP igen.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre jan 11 2019, 21:13

Mike skrev:Varför ska vi ha en hymn innan match? Den är seg och malplacerad och dödar nerven man bygger upp innan nedsläpp. Hatade inslaget med nationalsången tidigare och detta är nästan på samma nivå.

Håller med. Trams! Den som vill sjunga med fine, men någon form av plikt med handen på hjärtat och kepsen i hand. Nej tack!
Tuborg
Tuborg

Antal inlägg : 465

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 21:24

Ogilthorpe skrev:Det här är den enskilt största frågan som jag vill ha svar på. Vem fan är det som styr upp BP och hur i helvete kan man som ett lag i SHL 2019 låta det fortlöpa? Det har ju varit sinnessjukt dåligt så länge jag kan minnas. Fast igår var det till och med värre än när det var som sämst. Murphy? Hansson? Abbott? Wennström? Oavsett så borde den personen aldrig, aldrig någonsin ta sig an BP igen.
Det ser identiskt ut som BPet under Eldebrink-åren, och de enda som är kvar av tränarna är Hansson och Wennström. Misstänker starkt att de två är de riktiga bovarna. Samtidigt kan jag inte förstå varför Cam inte motsätter sig det passiva tänket.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av rad7 i fre jan 11 2019, 21:55

Kan heller inte begripa varför Cam förespråkar ett aggressivt presspel över hela banan... FÖRUTOM i BP. Det enda laget i Sverige jag sett bemästra en passiv box där man bara skär av ytorna är Växjö som gjorde det med framgång under perioder förra säsongen.
Rögles BP är katastrofalt. De gånger man spelat bra BP är när man spelat aggressivt.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av GrönVit4life i fre jan 11 2019, 22:21

Nyss hemkommen efter gårdagens urladdning som jag hade nöjet att se o uppleva på plats! Så här med lite distans mest lättnad över kan bli så i etdet gick vägen trots att spelet inte alls kom upp i nivå långa stunder. Klart att det kan bli så i ett derby men med brynäs borta i färskt minne kände jag inför att Rögle skulle ta Malmö ganska enkelt denna gång. Även med 6-4 ledning i slutet kändes det skakigt. En bortdömt mål som nog borde varit mål och sen en solklar puck out som missades hade ju inte gjort det mindre stirrigt. Men hoppas verkligen det var derbynerver som gjorde att det såg så instabilt ut långa stunder. Missförstå inte, jag är jättenöjd med segern och även styrka att vinna även när spelet inte riktigt klaffade. Tur att Alsenfelt var mänsklig. Sen kan man ju också säga att Rögle borde haft 5 min pp + gm efter grisens fula tackling på Brithen. Tror han är en sån som gärna skadar motspelare o helst då en ledande spelare.
Lite rädd för sopatorsk imorgon men hoppas dom kan ladda om både fysiskt o psykiskt!
GrönVit4life
GrönVit4life

Antal inlägg : 254
Registreringsdatum : 18-10-14

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 11 2019, 22:22

rad7 skrev:Kan heller inte begripa varför Cam förespråkar ett aggressivt presspel över hela banan... FÖRUTOM i BP. Det enda laget i Sverige jag sett bemästra en passiv box där man bara skär av ytorna är Växjö som gjorde det med framgång under perioder förra säsongen.
Rögles BP är katastrofalt. De gånger man spelat bra BP är när man spelat aggressivt.
Precis! Det tragiska är att de spelar passivt i ett försök att ligga rätt i positionerna, täcka skott m.m. men de klarar inte av de snabba förflyttningarna i sidled och lämnar alltid någon motståndare i kalasläge. Avsluten som vi får emot oss i boxen kommer från nära håll och det är ju de avsluten man ska minimera till varje pris. Jag överdriver inte när jag säger att MIF hade kunnat göra 4 mål på de 4 minuterna i PP. De skapar inte i närheten av lika mycket mot övriga lag. De kommer knappt in i anfallszon vissa gånger för att motståndarna sätter press högt upp i banan istället för att som vi falla tillbaka, låta de promenera in i vår zon, sätta upp ett spel i lugn och ro och avsluta från nära håll gång på gång.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa