190105 Brynäs - Rögle

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Sv: 190105 Brynäs - Rögle

Inlägg av rad7 i fre jan 04 2019, 16:53

Enligt HD går Carey in som vinge. Trodde han skulle lira center med tanke på allt teknings-runk de varit kring honom.
Ska Elvenes ändå va 13e/läktaren kan han ju lika bra pipa hem till Ängelholm och sova bort baksmällan och jetlagget kan jag tycka.
Och som du säger Titanus, viktigt att göra mål tidigt, och framförallt första målet. Ligga under mot Brynäs är de sista du vill göra.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i fre jan 04 2019, 17:00

Han kan ta tekningarna även som vinge.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av rad7 i fre jan 04 2019, 17:17

Visst kan han göra det, men det normala och optimala är att du som center tar tek av den enkla anledningen att du slipper positionera om efter tagen tekning. En fördel med att ha både Matson och Carey i samma line är dock att man har två starka tekare med olika klubbfattning, så du kan ha två starka tekare i både vänster och höger cirkel.
Jag gillar visserligen att han går in som vinge då det är lite lättare att komma in som vinge än som center, samt att du har rätt fattning på rätt sida(widing som RW och Carey som LW), dvs bladet mot sargen, vilket är ganska prioriterat i NA, framförallt på backsidan, men något som inte pratas om lika mycket i Europa.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 04 2019, 19:44

eleganten skrev:Rad7 & Mike: Visst rimliga invändningar. Ryfors med sina 82kg är nog lite vek längs kanterna. Han har dock bra fart och är bra på att runda sin kille. Kan se han transportera in puck i offensiv zon á la Hedberg och sen ha tillräckligt med spelsinne för att sätta upp lagkamrater. Han har dessutom visat ibland, t.ex. i boxplay, att han kan bita fast pucken längs sargerna. Är mest sugan på att prova.
Vill bara hålla med Eleganten. Förstår också invändningarna, men skulle också vilja prova Ryfors på kanten. Att vara ytter är så mycket mer än att böka vid sargerna. Se på Bristedt! Ryfors ska isf främst använda sin fart och undvika bök vid sargerna, men kan säkert även lägga på sig något kilo och utvecklas i den delen av spelet.
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 04 2019, 20:22

Beträffande Liss. Visst hoppas alla att han lyckas bättre, inte minst han själv. Men visst är väl Madhawks idé i vilket fall ganska dödfödd för vår del, mer en önsketanke från Malmöhåll? Och tror ni verkligen att Chris är så benägen att bryta kontrakt inför kommande säsong? Mest aktuella är väl isf just Liss samt Bengtsson, JW och Andersson?
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 04 2019, 20:49

Liss bör behållas till varje pris som helst. Jag vet inte om han har kontrakt över nästa säsong men oavsett vad tycker jag man bör förlänga det.
Han har inte rosat marknaden i år men det är något. Det finns något. Jag ser något. Jag vet inte vad. Men han har det där lilla extra i ögonen som jag vill se i Rögle. Jag såg det mot Frölunda förra matchen jag såg det mot MIF.
Jag har varit Liss främsta kritiker i år men jag anser att han bör sajnas.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i fre jan 04 2019, 20:51

Henrik skrev:Beträffande Liss. Visst hoppas alla att han lyckas bättre, inte minst han själv. Men visst är väl Madhawks idé i vilket fall ganska dödfödd för vår del, mer en önsketanke från Malmöhåll? Och tror ni verkligen att Chris är så benägen att bryta kontrakt inför kommande säsong? Mest aktuella är väl isf just Liss samt Bengtsson, JW och Andersson?

Finns absolut ingen uppsida för Rögle i den traden som föreslogs, köpa ut pengarna ska läggas på JW!

Liss har kapacitet det vet vi så att får se honom blomma ut vid brofästet skulle göra mig riktigt illamående. Det är ju inte precis som om vi har finansiella problem opch måste dumap spelare - särskilt inte en på ett billigt kontrakt.
Flying Farang
Flying Farang

Antal inlägg : 373
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre jan 04 2019, 21:08

TitanusDenAndra skrev:Liss bör behållas till varje pris som helst. Jag vet inte om han har kontrakt över nästa säsong men oavsett vad tycker jag man bör förlänga det.
Han har inte rosat marknaden i år men det är något. Det finns något. Jag ser något. Jag vet inte vad. Men han har det där lilla extra i ögonen som jag vill se i Rögle. Jag såg det mot Frölunda förra matchen jag såg det mot MIF.
Jag har varit Liss främsta kritiker i år men jag anser att han bör sajnas.
Han har kontrakt över nästa säsong. Jag hade inte förlängt baserat på prestationerna hittills och det svajiga förtroendet från tränarna. Han har potential men är samtidigt oslipad och malplacerad. Tillräckligt prisvärd för att behålla kontraktet ut men behöver steppa upp om han vill vara kvar efter det med en högre lön.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 04 2019, 21:23

Man har vissa spelare Mike, du vet själv hur det är. Vissa spelare bara har något man gillar även om dom inte sticker ut med några vidare kvalité på isen. Gagné var en sådan för mig. Liss är det. Widing är det. Den där typen man vill ha i laget helt enkelt.

Precis som man har vissa spelare man tycker bidrar NOLL (Bengtsson för mig) medan vissa andra ser samma spelare som en viktig pusselbit. Det är lite individuellt det där. Subjektivt.

Om Liss har under 80.000 (du sa 50.000) så ska han definitivt vara kvar eftersom han är vår enda riktiga målskytt i laget, han och Bristedt. Ja och Zaar/Brithen givetvis.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre jan 04 2019, 21:36

Liss har ju en hel rättegång att bevisa. Bevisa eller ajöss!
Tuborg
Tuborg

Antal inlägg : 465

Användarens profil

Inlägg av Macke i fre jan 04 2019, 21:51

Skulle bara meddela att det enbart är cirka 200 stå kvar så glöm ej fixa biljett mot svinen!
Konstigt att det är fullt redan, MIF är ju bara ett lag som andra och det finns inget fel i att våra spelare går till dom och varför inte värva massa Miffare.... Tack o lov finns det iallafall lite hat kvar...

Macke

Antal inlägg : 98
Registreringsdatum : 18-10-17

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i fre jan 04 2019, 21:58

Har faktiskt börjat heja på Malmö. Det är ju ändå rätt så nära och deras spelare är ju jättebra och när de inte vill vara där och de är inte ens värda piss för dem kan vi ta emot dem å ropa hurra hurra hurra för de är ju så fina.

Jag önskar även att det blir ETT skånelag så vi slipper hat och rivalitet!!!
Tuborg
Tuborg

Antal inlägg : 465

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 04 2019, 22:04

Jag flyttade ner till Malmö till och med för att kunna se MIF:s träningar och så.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 04 2019, 22:09

Det är inte så att Röglehataren Sören Persson dömer imorgon?

BTW : Macke/Tuborg och ni andra. Någon av er som innan HV71 matchen nästa lördag ska till Strandborg med AIA och dricka öl? Stor reunion? Går bussar till och från HBG (Tivoli) och sen Lindab!
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 04 2019, 22:22

rad7 skrev:Hehe...

På tal om Jonsson, är det inte dags att Bondesson börjar gå före honom i hierarkin eller tycker ni hans offensiv väger upp hans bedrövliga fyisk kontra Bondesson? Tycker inte Bondesson är dålig på något sätt offensivt givet hans ålder och den rollen han har. Spelar enkla förstapass, gör de inte svårt för sig och följer med hyfsat i anfallen också. Tycker i helhet att Bondesson är mer komplett med mindre svagheter i sitt spel som bör prioriteras före Jonssons uppsidor.
Jo, håller med om att Bondesson generellt känns som en bättre back. Men Jonsson och Bondesson är också olika och kanske inte ska radas upp i en enkel hierarki? Tror man i första hand vill ha Jonsson-typen på hans plats. Youds är för mig det naturliga alternativet, men låg väl efter Jonsson redan från säsongsstart, är nu skadad och förmodligen sist i hierarkin säsongen ut. JW är numera inget hot mot Jonsson. Så gör inte Jonsson bort sig fullständigt är han nog rätt säker på sin plats bredvid Ahnelöv säsongen ut.

Alen har aldrig varit ett alternativ till Jonsson och lär aldrig bli det. Däremot är Alen på väg att bli brädad av Bondesson. Klart båda ändå kan spelas, men det förutsätter nog som sagt att båda spelar väldigt bra samt att både Jonsson och JW gör bort sig ganska ordentligt. Jonsson har helt klart störst förtroende av de fyra från tränarna. Så frågan är nog mer huruvida JW och Alen håller undan för Bondesson? Personligen hoppas jag på Bondesson.

Samtidigt, oavsett om Bondesson går in i ordinarie uppställning typ: Curran-Schira, Ahnelöv-Jonsson, Bertov-Bondesson/JW/Alen eller ej kan uppsättningen mycket väl vara svagast just på Jonssons plats. Oavsett offensiva uppsida måste han bli bättre defensivt och fysiskt, säkrare och tryggare i egen zon.

Mao, inför nästa säsong behöver såklart Schira och Ahnelöv ersättas väl om de lämnar. Kontrakt till Bondesson borde vara en nobrainer och därför finns ingen plats för Alen. Därefter skulle jag säga att det är viktigast att konkurrensutsätta Jonsson hårdare med en liknande fast mer komplett back än honom själv och Youds. Jag tror Niklas Hansson kan vara en lämplig sådan. Sen får man ju gärna även byta JW, men det ska vi nog inte räkna med.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 04 2019, 22:44

Om Schira och Ahnelöv ersätts så behövs det alltså 3-4 TOPPBACKAR. Alltså extremt bra backar. För redan nu är vi tunna på backsidan och plockar du bort våra två bästa också, ja...
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i fre jan 04 2019, 22:45

Målvaktsfrågan...

Jag är inne på att köra Kolppanen för att komma in i det här varannan matchs schemat som verkar funka.

Carey går med Matson och Widing, en riktig jävla jobbig lina att möta känns det som. Tror att Carey fyller en hel del luckor vi har i laget.

Första målet är oerhört viktigt!
Flying Farang
Flying Farang

Antal inlägg : 373
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre jan 04 2019, 22:48

Håller med. Ville bör absolut stå.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre jan 04 2019, 23:50

Mike skrev:
Han har kontrakt över nästa säsong. Jag hade inte förlängt baserat på prestationerna hittills och det svajiga förtroendet från tränarna. Han har potential men är samtidigt oslipad och malplacerad. Tillräckligt prisvärd för att behålla kontraktet ut men behöver steppa upp om han vill vara kvar efter det med en högre lön.
Precis så Mike! Han har även nästa säsong på sig. Sen vet e fan. Isf krävs bättring.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör jan 05 2019, 01:06

Flying Farang skrev:Målvaktsfrågan...

Jag är inne på att köra Kolppanen för att komma in i det här varannan matchs schemat som verkar funka.

Carey går med Matson och Widing, en riktig jävla jobbig lina att möta känns det som. Tror att Carey fyller en hel del luckor vi har i laget.

Första målet är oerhört viktigt!
Farang! Håller också med!

Titanus!
På backsidan är det rätt givet att de kommer att satsa på Jonsson (har kontrakt) och Bondesson (bör få kontrakt) inför kommande säsong, men förhoppningsvis räknas de på förhand som 7a o 8a. Då har man kanske inte nödvändigtvis en högre lägstanivå, men åtminstone två egna, unga och utvecklingsbara på utmanarposterna som i bästa fall kan fortsätta ta stora kliv.

Jag tror man vill ha 8 backar totalt. Iom Bondesson är man numera 9. Så max 4-5 ut och max 3-4 in. Ingen "bonus-back" att ta hänsyn till.

Curran (1) och Bertov (5) har kontrakt. Curran kommer att vara igång från start. Bertov lär inte vara sämre år 2 men ska på förhand räknas som 5:a. Då har vi räknat 4 av 8.

Schira (2) och Ahnelöv (3) måste naturligtvis förlängas med eller ersättas typ liknande och likvärdigt, typ Martinsson och "Welch". Optimalt vore förlängningar av båda tycker jag. Schira behöver inte förklaras. Jag behåller gärna Ahnelöv om han själv vill vara kvar och är varm från start. Då har vi 6 av 8.

Alen och Youds får knappast förlängt. Bondesson tar rimligtvis Alens plats. Uppgraderingen måste alltså ske i form av en bättre Youds. En offensivt skicklig rightare som är också är bättre bakåt och kan peta Jonsson. Antingen man förlänger med Schira och Ahnelöv eller de ersätts väl och dyrt med typ Martinsson och "Welch" så tror jag inte vi kan förvänta oss något mer etablerat än Niklas Hansson som Youds ersättare och 4:a på förhand. Jag tjatar inte om Niklas för att jag är specifikt förtjust i honom eller för att han är en hemvändare, det senare är snarare en bonus, mer för att jag tror han tangerar vad som kan vara realistiskt.

Sen återstår det att se om man verkligen bryter med JW (6) som har kontrakt och ersätter med en bättre tvåvägsback á la Bertov? Jag hoppas det, men gissar att vi får svära ännu ett år över JW och inför varje match hoppas att alla andra är hela, att Jonsson och Bondesson normalt går före och att JW därför mest får sitta på läktaren.

Ovanstående är mina maxförväntningar på backsidan. Bättre än så ser jag mer som grundlösa fantasier. Men Chris får gärna överträffa mina förväntningar.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av eleganten i lör jan 05 2019, 11:58

Det närmar sig! Jag har faktiskt bra känsla idag. Brynäs backar har spelat avslappnat och säkert mot oss denna säsong vilket gjort att vår forechecking inte får så mkt utdelning. Jag hoppas att Matt "micke gath" Carey kan få dem ur balans så Olle "Gärdsgårdsbygge" Liss kan göra 2 mål tidigt. Längtar till 18:00!!
eleganten
eleganten
Admin

Antal inlägg : 576
Registreringsdatum : 18-06-11

Användarens profil

Inlägg av Henrik i lör jan 05 2019, 15:11

Delar den goa känslan och längtan! Nog är man sugen på att revanschera sig efter två st 0-4-förluster. Och som Curran var inne på, man behöver fortfarande gräva sig upp en bit till ur hålet efter den dåliga starten. 3p är alltid välkommet, men skulle kännas extra skönt mot en av de tydligast förväntade antagonisterna i kampen om play-in-plats!
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jan 05 2019, 15:32

Idag vinner vi. 4-2.
Lossnar för Zaar idag och det kommer vara tungan på vågen!
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av fidelis i lör jan 05 2019, 16:13

TitanusDenAndra skrev:Jag flyttade ner till Malmö till och med för att kunna se MIF:s träningar och så.

Jag kommer från södra Skåne och bor i Hyllie, ett stenkast från Malmö Arena. Jag vinner (eller förlorar, beroende på hur man väljer att se på saken).

Har också en go känsla inför dagens lilla batalj! Men vad är det egentligen som hänt med Craig Schira? Vad har han för skada? När kan han vara tillbaka?
fidelis
fidelis

Antal inlägg : 146
Registreringsdatum : 18-06-17

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i lör jan 05 2019, 16:20

Hahaha du tar nog hem denna fidelis

Du har om ej annat jävla nära till tåget och Kastrup/Köpenhamn. Tyvärr också för nära helvetet på jorden - Emporia...
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan