Förlängningar och utköp 18/19

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: Förlängningar och utköp 18/19

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 17:44

Mike skrev:
Succé vetefan men han kommer höja nivån.

Med tanke på att han lär vara ljusår bättre än JW/Bibic/Jonsson och en spelare som absolut hade kunnat spela säg andraback nästa säsong med säg Curran så hade jag sett detta som en bra värvning.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 17:49

Han är forward.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 18:05

Mike skrev:Han är forward.

Menade Jonathan Carlsson som dom plockade förra veckan. Han hade tränat med Färjestad och ska ha varit riktigt bra på träningarna. Han har dessutom en gedigen erfarenhet ifrån SHL.
Jag tror han kommer göra succé och med tanke på att han är hälften så dyr som Ahnelöv, om inte mer så hade jag inte haft något emot.

Stransky lär göra det bra han med.

Poängen är att Mora värvar och värvar. Det är inte vansinnigt dyra spelare och det är inga sopor man plockar in heller.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 18:24

Att Carlsson var bra på FBKs träningar går ju emot all logik eftersom de valde att inte signa honom. Gissningsvis var han sämst av samtliga backar. Carlsson är inte långt ifrån JW, genomruttna stats. SHL-erfarenhet säger inte mycket. Det är som att ett SHL-lag skulle plocka in JW och Alen och säga att de har spelat i SHL i många år.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 18:30

Alen Bibic spelar sin sista SHL-hockey någonsin. Tycker jämförelsen haltar lite.
Dessa två du nämner är så katastrofalt ostabila och slarviga backar som inte uträttar någonting vettigt framåt samtidigt som dom är en säkerhetsrisk bakåt.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 19:22

TitanusDenAndra skrev:Alen Bibic spelar sin sista SHL-hockey någonsin. Tycker jämförelsen haltar lite.
Dessa två du nämner är så katastrofalt ostabila och slarviga backar som inte uträttar någonting vettigt framåt samtidigt som dom är en säkerhetsrisk bakåt.
Jag gissar att Carlsson inte är långt ifrån nämnda backar + dyrare. Känns som en onödig värvning när de har Skogs som sjundeback, som är bättre. Mora har överlag stabilare backar än oss. De har ingen Schira eller Curran men de har heller inga sopor som JW, Alen eller Jonsson. Högre lägstanivå på deras backar. Nästa säsong måste vi börja bygga i rätt ände och fixa backsidan först. Det ska vara högsta prioritet.

Martinsson - NY
Curran - Schira/NY
Bertov - NY
Bondesson, Jonsson

Senast ändrad av Mike den tor dec 27 2018, 21:08, ändrad totalt 1 gång
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 20:37

Ny-Curran
Ny-Ny
Bondesson-Bertov
Jonsson.

Så. Schira kommer inte tillbaka naturligtvis. Bertov är inte tillräckligt bra än vilket vi såg i matchen mot Brynäs. Han kan få sina 8-9 minuter, det räcker gott och väl. Han ska inte utgöra en av våra 4 toppbackar helt plötsligt. Vi ska bygga ett slutspelslag.

Jonsson måste höja sig REJÄLT R E J Ä L T.
Senaste 5 matcherna har han varit i samma klass som Bibic och det säger fan en hel del.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 21:08

Mitt första backpar försvann i senaste inlägget. Ska ju såklart vara:

Martinsson - NY
Curran - Schira/NY
Bertov - NY
Bondesson, Jonsson

Dina backpar ser också bra ut Titanus men känns aningen chansartat med Bertov - Bondesson som tredje backpar och Jonsson som luftas och täcker upp. Inget ont om Bondesson men han har mer att bevisa innan han går in som ordinarie back.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 21:15

TitanusDenAndra skrev:Bertov är inte tillräckligt bra än vilket vi såg i matchen mot Brynäs.
Här håller jag inte med. En match gör ingen skillnad. Han var stabil i 20 matcher dessförinnan. Är du medveten om att Bertov har +5 trots att han har spelat majoriteten av matcherna med JW och några strömatcher med Curran och Schira? Bertov ska vara en stabil pjäs i tredje backpar kommande säsong tycker jag. Just nu är han vår 3e bästa back och därmed logiskt att han spelar bland topp 4 säsongen ut. Rankar honom personligen högre än Ahnelöv.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Tuborg i tor dec 27 2018, 21:34

Bertov kommer aldrig bli en topp 4 spelare i ett topplag i SHL. Skulle bli chockad.

Så helt rätt av Titanus. Bertov utgör en viktig roll som nyttig spelare i 3:e backpar.

Att anse att Bertov är en bättre back än Ahnelöv i dagsläget är inte bara konstigt utan direkt fel.
Tuborg
Tuborg

Antal inlägg : 465
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 21:42

Mike skrev:Mitt första backpar försvann i senaste inlägget. Ska ju såklart vara:

Martinsson - NY
Curran - Schira/NY
Bertov - NY
Bondesson, Jonsson

Dina backpar ser också bra ut Titanus men känns aningen chansartat med Bertov - Bondesson som tredje backpar och Jonsson som luftas och täcker upp. Inget ont om Bondesson men han har mer att bevisa innan han går in som ordinarie back.

Tänkte väl. Den Mike jag känner hade aldrig nöjt sig med det jag först läste ha ha ha ha.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 27 2018, 21:43

Någon med inside-information om Youds? Något står ju inte rätt till. Nog för att man kan vara skadad 2 månader men INGENSTANS har jag läst vad det är för skada?
Dessutom tränar han ju för fullt sedan början på december? Om bröderna vill bli av med honom hade dom skeppat iväg honom så det är väl inte heller aktuellt.
Kan det vara någon hjärnskada ala Sjögren? men varför läser man inte om det i media?
Tycker hela situationen känns mycket mycket märklig.... Påminner om Gagné förra året.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 27 2018, 21:56

Tuborg skrev:Bertov kommer aldrig bli en topp 4 spelare i ett topplag i SHL. Skulle bli chockad.

Så helt rätt av Titanus. Bertov utgör en viktig roll som nyttig spelare i 3:e backpar.

Att anse att Bertov är en bättre back än Ahnelöv i dagsläget är inte bara konstigt utan direkt fel.
Det är ju det jag har skrivit också, att vi ska utgå från Bertov i tredje backpar nästa säsong. Han är topp 4 fram tills dess.

Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre dec 28 2018, 01:00

Tittar på Elvenes och Sandin i JVM mot Slovakien. Förstnämnda gjorde precis mål.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre dec 28 2018, 02:06

Sandin hade gått in som förstaback hos oss. Folk förstod nog inte hur bra han var när han diskuterades i somras. Sätter vad som helst på att majoriteten här såg honom som utfyllnad. Jag skrev redan i våras att det är en toppback som håller minst Schira-klass och som bara kommer bli bättre.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i fre dec 28 2018, 02:22

Många var nog medvetna om hans kapacitet men lika många förstod att det inte var realistiskt att han skulle spela här. Ett bra JVM och han är när som helst tillbaka i NHL. Jag är övertygad om att Schira inte förlänger sitt kontrakt, han är till åren kommen och vill nu säkra framtiden. KHL/Schweiz väntar. Frågan är då hur fan vi ska lyckas ordna 3 toppbackar nästa säsong när vi inför årets säsong inte klarade av att fixa 2...

Det värsta vore om man förlängde med Ahnelöv och satte honom i andra backparet...Tror inte detta sker men vilket jävla mardrömsscenario.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan