181219 Rögle - Brynäs.

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: 181219 Rögle - Brynäs.

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 19 2018, 21:35

En av dom ersattes. Av en spelare ifrån Västervik. Och folk frågar varför jag klagar på Chris...
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Matte74 i ons dec 19 2018, 21:41

TitanusDenAndra skrev:En av dom ersattes. Av en spelare ifrån Västervik. Och folk frågar varför jag klagar på Chris...

Trevor/Thomas, nästan samma. Nej kasst skämt men bor också mer eller mindre i Gbg. Tro dock att kan han bara anpassa sig till tempot kan han faktiskt tillföra en hel del, för blick för spelet verkar han ha.

Matte74

Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 18-12-05

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i ons dec 19 2018, 21:59

eleganten skrev:Gott! Nu är det klart. Både Timrå och Mora kammar noll.
Jag kan köpa den här förlusten och hoppas Cam och Chris drar lärdomar av vad vi alla ser.

Ja det får väl gå som det viktigaste ikväll, förlust för botten i alla fall...

Det är bedrövligt ineffektivt även idag, tama avslut, dåliga pass, klen fart (lite oflyt också med ramen får man säga) men jag hade det på känn när jag såg backparen. Klart att det inte går att vinna över ett glödhett lag med den uppsättningen. Det går bara inte. Vissa spelare kan sabba vilken match som helst på egen hand med samma typ av misstag. Hoppas 6 snart är åter.

Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i ons dec 19 2018, 22:01

Mike skrev:
Viktigt! FBK käkade upp 0-3 till 4-3 mot Örebro! HV fick bara 1 pinne efter att ha varit 90 sek från 3p. Kvällen därmed räddad!

Räknar med att Kolppanen står nästa match. Schira och Ahnelöv tillbaka och förhoppningsvis hittar Chris någon etablerad målskytt.

Idag saknar vi alltså:

Schira
Ahnelöv
Rasmus
Thomas
Matt
Lucas
Höglander
Youds

Skrämmande...

Ja, riktigt tydligt är det när man ser listan så...
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons dec 19 2018, 22:14

Ogilthorpe skrev:
Mike skrev:Idag saknar vi alltså:

Schira
Ahnelöv
Rasmus
Thomas
Matt
Lucas
Höglander
Youds

Skrämmande...

Ja. Plocka bort 7-8 bärande spelare i Brynäs, Örebro, HV, Mora mfl så kommer de få feta problem. Men det är delvis Chris fel att man hamnat där, delvis otur.

Matte P - Riktigt bra inlägg ikväll!
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons dec 19 2018, 22:20

Nu kanske Farang och co förstår varför jag vägrar credda sopan Alen. Det är bara en tidsfråga...
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons dec 19 2018, 22:27

Ineffektiviteten är Rögles största problem just nu, i de 5-6 senate matcherna har man spelat till sig nog med chanser för att vinna samtliga.

Hur löser man den knuten?

Var under första halvan inte så imponerad av Mingoia men under andra halvan så såg han bättre ut - kanske är det en sådan typ som kommer in från en bra streak i ett annat lag som behövs för att sätta den? Likt Liss förra året?

Vet inte hur många matcher första kedjan har gjort nu utan att få in den, för chanser har de haft.

Pogge var onekligen lite rostig och med facit i hand var det nog en miss att byta där men Cam har kört på ett strikt varannan matchs schema en tid och det har sett bra ut. Pogge mår inte bra av speluppehåll, varken i serien eller om han är båsöppnare.

Nu får vi hoppas att Schira och Ahnelöv är tillbaka till nästa match, det syntes på Curran idag att den senaste månadens hårda matchande på honom satt sina spår.

Bra att Örebro klappade ihop idag, vi brukar ha lätt för dem och vill se en seger borta på annandagen - och gärna lite ketchupeffekt för Örebro har ingen målvakt som är i närheten av Joacim Erikssons klass.
Flying Farang
Flying Farang

Antal inlägg : 373
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Flood i ons dec 19 2018, 22:47

Rooth tycker inte att vi behöver plocka in en utpräglad målskytt. Väldigt märklig hållning.

Flood

Antal inlägg : 144
Registreringsdatum : 18-09-27

Användarens profil

Inlägg av rad7 i ons dec 19 2018, 23:05

En målskytt räcker fan inte. Två måste in..
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Mike i ons dec 19 2018, 23:07

rad7 skrev:En målskytt räcker fan inte. Två måste in..
Japp. Och en back.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons dec 19 2018, 23:09

Bryan Lerg kunde ju bara göra mål enligt vissa härinne - det är just det vi saknar nu.

Man saknar ju inte kon förrän båset är tomt sägs det...

På 12 matcher har han gjort 5 mål, inga assists. Ambri har 9 utlänningar i laget och får spela med 4 åt gången. Just nu är två på skadelistan och när de är tillbaka så kanske konkurrensen hårdnar?

Fast 5 mål på 12 matcher är ett bra snitt, jag hade lossat några andra mer oproduktiva importer först om jag varit GM i Ambri.
Flying Farang
Flying Farang

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons dec 19 2018, 23:53

Någonstans är det glädjande att ni (vissa) här på forumet har börjat vakna ifrån er verklighet som har saknat all form utav verklighetsförankring. Den rådande diskusen har handlat om att Chris och Cam Abbot är (om vi använder bibliska referenseramar) Messias 1 respektive två.
Matchen idag var synonymt med allt som varit fel senaste halvåret.

Målvaktssidan : Jag anser någonstans att kommentar är överflödig. Vi har två målvakter som är OK och inte mer än så. Men den ena har åtminstone gjort det bra stora delar av säsongen, framförallt matchen innan denna ikväll. Då bänkar du denna målvakten (!!) efter ett uppehåll. Uselt beslut av  Cam enkelt av Chris eftersom han helt enkelt förlängde kontraktet med två halvdana målvakter.

Backar : Du har 2 bra backar. TVÅ. T V Å. Vet inte vem jag ska klandra, Chris är ju dålig sportchef det kan alla se nu. Men vad fan sysslar Cam med? Chris visar återigen prov på okunnighet med förläggningarna och generellt uselt sportchefsarbete men frågan är om inte Chris är värre? Han låter alltså JW bli vicekapten och förlänger hans kontrakt. Han har Bibic ikväll som direkt ställer till det vid två situationer som generar mål bakåt - då får han fortsatt förtroende som leder till 0-3. Katastrof. Vi förtydligar : Hur kan du säga att du som tränare/sportchef har ambition att vinna en ishockeymatch när trion JW/Bibic och Jonsson utgör stommen av ditt försvarsspel? På riktigt?

Framåt : Även här brödernas fel, Chris för att han inte har EN ENDA målskytt i laget. Han har misslyckats kapitalt, Cam för att han inte har något emot det. Vi har bra spelare i truppen(Bristedt,Brithen,Elvenes,Sjöa) men detta är inga målgörare. Detta är bra spelare, vi blir efter 40 skott på hemmaplan mot Brynäs nollade för att vi inte har värvat en enda bra målskytt. Även här höjs inte kritiska röster för att Aaltonen/Lerg/Hedberg/Anderson/Thomas ersätts med sopor som Bengtsson/Liss ifrån Allsvenskan.

Rögle anno 2018 - 2019 är ett bra Elitserielag, men bröderna Abbot klarar sig från all kritik tack vare att ni supportrar,forummedlemmar, journalister,fans vågar ifrågasätta vad som händer. Med obegränsad budget och ett lag på uppgång har sportchefen gjort 9 dåliga och 2 bra värvningar medan coachen inte gjort någonting bra på hela säsongen.

Horribelt, jag är trött på hedersamma förluster och sympatiska ledare. Det är jävligt hög tid för Messiasbröderna att göra något.

PS: Frölunda borta närmar sig, jag ska dit och tar bussen med Old Crew AIA. Dom har drabbats av den här Abbot-epedemin dock vill jag uppmana er alla att dyka upp. Vi kommer vara närmare 1000 grön/vita. Torsk väntar givetvis och Rögle kan glömma topp 6. I bästa fall når vi playin. Däremot så är det hög tid för folk här att inse att det bröderna gjort med Rögle är OK men ingenting annat, dom tog över ett projekt som redan var på uppgång.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 20 2018, 00:07

Titta bara hur Roth (Daniel) sammanfattar en 0-4 förlust mot Brynäs på hemmaplan, jag citerar :

Men något fattades. En handfull spelare till exempel och det är klart att det påverkar slagstyrkan, men jag måste ändå efterlysa det där skitiga Rögle som skymde målvakter, offrade tänder och hamrade in returer framför motståndarnas mål.

Nej, torsken ikväll berodde inte på att Schira,Höglander,Elvenes fattades.
Förlusten ikväll handlar om att du låter en dålig målvakt stå i mål, att du skiter i att värva en bra back fast hela Sverige ser dina brister i försvarsspelet. Förlusten ikväll handlar om att vi inte har en målgörare i laget. DU har ingen Palusaj/Hedberg/Lerg/ ja ni fattar. Förlusten ikväll handlar om två envisa bröder och folk som vägrar ifrågasätta dom. Hur fan kan journalisterna på rtdningen som ska bevaka Rögle vara så här rädda för tränaren/sportchefen i samma lag..

PS: Sveriges bästa klack blev idag överkörda av 100 Brynässupportrar. SÅ jävla pinsamt
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tor dec 20 2018, 00:33

TitanusDenAndra skrev:
Rögle anno 2018 - 2019 är ett bra Elitserielag, men bröderna Abbot klarar sig från all kritik tack vare att ni supportrar,forummedlemmar, journalister,fans vågar ifrågasätta vad som händer. Med obegränsad budget och ett lag på uppgång har sportchefen gjort 9 dåliga och 2 bra värvningar medan coachen inte gjort någonting bra på hela säsongen.

Horribelt, jag är trött på hedersamma förluster och sympatiska ledare. Det är jävligt hög tid för Messiasbröderna att göra något.

PS: Frölunda borta närmar sig, jag ska dit och tar bussen med Old Crew AIA. Dom har drabbats av den här Abbot-epedemin dock vill jag uppmana er alla att dyka upp. Vi kommer vara närmare 1000 grön/vita. Torsk väntar givetvis och Rögle kan glömma topp 6. I bästa fall når vi playin. Däremot så är det hög tid för folk här att inse att det bröderna gjort med Rögle är OK men ingenting annat, dom tog över ett projekt som redan var på uppgång.

Obegränsad budget? Var har du fått det ifrån och varför spelar då inte Erik Karlsson, Ovechin, Auston Matthews och Sidney Crosby i Rögle nu?

Naturligtvis har vi inte en obegränsad budget och det vet du mycket väl men jag skulle gärna vilja veta hur mycket vi har på kontot att bränna på spelare - du verkar ju ha bra inside där?

Anderson och Thomas fiaskona har nog brännt Chris en aning, kanske även Ahnelöv/kostnad ration som fått honom att inse att bara för att man öser en skottkärra med pengar över en spelare så behöver det inte bli att han levererar i paritet till kostnaden.

Dom tog över ett projekt som redan var på uppgång? Herrejesus, såg du någonting av Masken/Eldebrink projektet som var innan bröderna tog över? Det var inte ett projekt som var på uppgång, det var ett projekt som hade fört oss till jumboplatsen i SHL och förlust i 4 raka mot valfritt HA lag...

Såg du inte det så under jag vilka droger du nyttjar för att skärma bort det?
Flying Farang
Flying Farang

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i tor dec 20 2018, 00:49

Jag gar tillräckligt bra insyn för att ha koll på ekononin. Två lag i SHL har det bättre än Rögle.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i tor dec 20 2018, 00:53

TitanusDenAndra skrev:Jag gar tillräckligt bra insyn för att ha koll på ekononin. Två lag i SHL har det bättre än Rögle.

Så har Rögle 100 000 på kontot eller 5 miljoner?
Flying Farang
Flying Farang

Användarens profil

Inlägg av Mike i tor dec 20 2018, 03:13

Titanus - 11p på 18 matcher med målskillnaden 38-74 var ett lag på uppgång? Att Rögle med den starten och alla utskåpningar sedan gick som 6e bästa lag efter brödernas intåg är extremt. Jag vågar påstå att vi hade åkt ur med valfri tillgänglig tränare och sportchef som inte heter Abbott.

Tabellplaceringen just nu är ungefär i linje med mina förväntningar inför säsongen och över förväntan om man ser tillbaka på den usla säsongsstarten. Att man har gått såpass starkt utan 3 bärande spetsspelare som Thomas, Matt och Rasmus + Sjögrens 20 matchers frånvaro är överraskande. En stor del av förklaringen är Abbotts driv och passion, de får ut max av spelarna. Med trötta tränare som Sundblad och Lusth hade vi legat toksist. Sen är inte allt perfekt, backsidan har vi ältat om sen i våras och det är fortfarande det största problemet. Det är bara att hoppas att bröderna bygger rätt nästa säsong. Den skrala målskörden kan förklaras av svaga offensiva backar + att Matt och Thomas inte är kvar och motsvarade förväntningarna som erkänt duktiga målskyttar på papperet.

Rögle omsätter mycket men det har kostat en j-a massa att reparera haveriet som var under Masken/Eldebrink. Rögle har väldigt lite i eget kapital jämfört med majoriteten av SHL-klubbarna. Jag skulle säga att ekonomin i dagsläget matchar dagens tabellplacering, om ens det. Att man har mycket pengar till nyförvärv just nu förklaras av att man har skeppat Matt och Thomas. Henrik kan säkert flika in med något mer gällande ekonomin.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor dec 20 2018, 11:59

Ok, i idrott ingår det att förlora ibland. Men denna förlust sved extra, med tanke på att Brynäs är ett av de lagen vi vill ha bakom oss och att publikens uppslutning äntligen motsvarade förväntningarna.

Defensiva tabbar! Ineffektivitet! Frustration! Javisst! I ett jämt krig där hälften av slagen återstår, som en positionering inför slutstriden, handlar det nog ändå mest om att skicka denna match i papperskorgen och ladda om. Det hade kunnat sluta helt annorlunda om vi fått första målet, haft lite medstuds och tex Currans skott i ribbkrysset gått in. Men ibland är det som förgjort.

BIF gjorde en bra bortamatch. Spelade tight. Fin defensiv som höll oss på utsidan. Vassa och effektiva på sina chanser.

Pogge kanske kunde tagit något av målen, men fick en mycket otacksam uppgift. Kan inte lastas för förlusten. Inte givet att Ville hade lyckats bättre. Och att de numera står varannan match just nu, nästan oavsett hur det går för dem, visste vi ju (noll överraskning att Pogge fick stå igår). Och det tror jag är alldeles utmärkt just för detta par att fortsätta med ett tag till. Snarare synd att de inte alternerade från starten av serien. Villes tur nästa gång.

Backarna kunde gjort det bättre. Men i varje försvarssituation har samtliga egna spelare på banan en försvarsuppgift. Där har flera forwards massor att lära. På 0-1 förlorar Bengtsson kampen vid sargen. Liss och Matson står och glor på varsin sida, men alltför långt ifrån målgöraren som får stå ensam och ladda i slottet. De har ingen som helst defensiv tanke. Gör inget för att uppta markering eller ens skära av motståndarens fina läge. Någon av dem måste göra det. Förslagsvis Liss när han ser att Jonsson lämnar målet, men om inte han fattar måste Matson rädda honom. De väntar bara på att Bengtsson ska ge dem pucken. Tyvärr förlorar han kampen vid sargen och det blir i stället Alcén som serverar motståndaren. Alltså 50/50 att läget uppstår efter en sargduell när alla står ensamma. Inte givet att Jonsson hade avhjälpt det genom att stanna kvar framför Pogge, men får han inte Matson eller Liss att ta tight bevakning på killen i slottet ska han stanna. Annars måste han mycket mer bestämt hjälpa Bengtsson att vinna kampen vid sargen för att inte bli överspelad. Han tar den risken, gör det för tveksamt och blir överspelad. Jonsson ska bära en stor del av hundhuvudet för det målet, men knappast ensamt. Alen är inte direkt inblandad i situationen. Han har precis fullgjort sin uppgift med annan spelare vid sargen.

Mål nr 2 ska man främst ge BIF cred för. Curran blir snurrad, därefter Ryfors fintad. Alen hamnar i svår sits. Då han går på passningsläggaren lämnar han målskytten ensam vid stolpen. Tycker nog det är väl så klokt som att stå kvar i knäet på Pogge. Men man kunde önskat en mer desperat aktion för att undvika det mellanläge han hamnar i. Han måste till varje pris förhindra eller bryta passningen i det läget om han bestämmer sig för att gå på. Och Pogge kan inte glida ut efter Alen om han blir lämnad med en ensam motståndare bredvid sig. Med tanke på att passen går, att Alen går på och även Pogge glider ut och lämnar buren öppen åt målskytten vid stolpen är enda sättet för laget att skaffa sig lite hängslen i det läget att Widing uppfattar situationen och inte står stilla och låter motståndaren glida ner ensam bakom Pogge när han samtidigt ser Alen gå på. Möjligen kan Alen hjälpa Widing att fatta vad han måste hjälpa till med, men det går fort och 38-årige Widing måste ju fatta något själv också. Iaf inte bara stå och glo passivt och inte göra någon uppgift. Återigen är huvudproblemet att inte hela laget är involverade i sin försvarsuppgift. Målvakt och backar blir utelämnade av forwards.

0-3 är Currans bjudning. Han har dessutom oflyt när han själv hjälper returen in i mål efter medelmåttigt avslut. Curran var alltså den verklige JW eller Alen för dagen. Ett riktigt klantarsle i den situationen. Men det är alla ibland vid något tillfälle.

0-4. Bondesson gör vad han ska med sin motspelare. Skickligt av Boqvist. Men Alen förlorar samtidigt solklart den matchen. Snabbare och desperatare avväpning av motståndare krävs. Se helst till att skottet aldrig kan avlossas för att riskeliminera.

Mao svårt att lasta enskilda helt och hållet för 1:an och 2:an. Man kan gnälla på att Jonsson respektive Alen går på för mesigt. Men också att Bengtsson förlorar kampen respektive Curran och Ryfors blir överspelade. Framförallt tycker jag, att Liss, Matson respektive Widing i dessa situationer helt missar sina uppgifter i den situationerna som uppstår. De gör ingenting meningsfullt i de lägena. Bidrar inte med ett skit. De kunde lika gärna suttit i båset. Man försvarar som ett lag.

Enskilt gör absolut Curran den mest uppenbara och förödande tabben på 3:an. Alen får ta på sig 4:an. Men om man tvunget ska jämföra är Alen faktiskt lite mer ursäktad. Han har inte gett motståndaren pucken. Han är på rätt ställe. Men blir slagen i situationen av en bra motståndare.

Anfallsmässigt. Bra tryck och spelövertag, men ineffektivt. Även i PP. Så huvudproblemet ligger knappast i uppspelen. Och man anfaller tillsammans. Fast man hamnar på utsida. För få vågar eller lyckas bryta sig in på mål. Backarna kan nog hjälpa till oftare med att driva mot mål som omarkerad fjärde gubbe. Lite mer tyngd, desperation, skitjobb och lagarbete vore önskvärt i samband med de "enklare anfallen och avsluten" för att få fler enkla, billiga "skitmål".

Till det är RBK väldigt bra på att briljera i samspelet med puck ute på banan. Men så fort man kommer till avslutssituation så tvekar man ofta, väntar för länge eller söker en onödig passning. Eller så avslutar man i en för målvakten alltför uppenbar och enkel situation. Sök skymning, men också ett överraskningsmoment. Var är finter och lurendrejeri i samband med avsluten? Det räcker liksom inte att "bara få den på mål" i helt öppna lägen där målvakten är med på noterna. Det är precis som att fantasi och självförtroende försvinner så fort själva målsituationen uppstår. Lite som att spela sig till 10 straffar i fotboll men envisas med att missa varje gång. I stället förlorar man på några kontringar.

Nåja. Tycker inte vi ska vara alltför bittra. Bara att kasta sig upp på hästen och studsa tillbaka rejält nästa gång...
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av Henrik i tor dec 20 2018, 12:29

Ogilthorpe skrev:

Eller kanske lika gärna missvisande?

Det är ju snarare ett normaltillstånd att hela tiden ha någon på skadelistan. Schira och Ahnelöv är kanske extra olyckligt? Men de plus Youds är väl inte värre än många andra lags situation?

För stunden är ju Lucas och Nils JVM-spel ett avbräck för oss. För dem personligen och för oss på sikt, tror jag bara vi ska glädja oss.

Rasmus var och förblev en bonusspelare som vi sannolikt aldrig får se i Rögle igen. Synd och kalla honom "hemvändare". Snarare en "tillfällig gäst i sin ungdom". Bara att glädjas med Rasmus och önska lycka till!

De stora avbräcken under hela säsongen är och förblir Anderson och Thomas. Tom om de till slut ersätts riktigt bra under denna säsong så har misslyckandet av och med dem absolut varit kännbart. Det är fortfarande ibland irriterande att det blev fel med dem. Men i stället för att fastna i det eländet gläds jag med att det likväl går väldigt bra och att man redan nu kan skönja hur fantastiskt det kan bli när alla pusselbitarna är på plats.

Vi får komma ihåg att vi bara nätt o jämt inlett resan som kommer att pågå flera säsonger. Några trista bakslag i truppbygget kan bli nyttiga läropengar framöver. Det som inte dödar det härdar och Abbotts kommer aldrig att ge sig förrän vi har SM-guld.

Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i fre dec 21 2018, 10:24

Normaltillstånd med skador, absolut, men oavsett om det finns godtagbara förklaringar till flera på den listan, så är det helt makalöst att man ens ligger där man ligger och inte i absoluta botten. Ta bort samma typ av spelare från säg Brynäs, Skellefteå...

Schira - förstaback
Ahnelöv - tredjeback
Rasmus - första/andraback
Thomas - tilltänkt förstakedja
Matt - tilltänkt förstacenter
Lucas - tilltänkt andrakedja
Höglander - var nog inte tilltänkt något alls, men ett jäkla avbräck
Youds - inget avbräck alls.

Klart som fasen att man unnar Highlander och Lucas att dra på JVM, det är ju 100 givet, men ser man hela listan rakt upp och ner så är det är rätt rejäla mastiga hål, som blir extra kännbara när två lovande juniorer drar JUST på grund av att man inte ersatt det som borde ha ersatts.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Användarens profil

Inlägg av Mike i fre dec 21 2018, 13:44

Ogilthorpe skrev:Normaltillstånd med skador, absolut, men oavsett om det finns godtagbara förklaringar till flera på den listan, så är det helt makalöst att man ens ligger där man ligger och inte i absoluta botten. Ta bort samma typ av spelare från säg Brynäs, Skellefteå...

Schira - förstaback
Ahnelöv - tredjeback
Rasmus - första/andraback
Thomas - tilltänkt förstakedja
Matt - tilltänkt förstacenter
Lucas - tilltänkt andrakedja
Höglander - var nog inte tilltänkt något alls, men ett jäkla avbräck
Youds - inget avbräck alls.

Klart som fasen att man unnar Highlander och Lucas att dra på JVM, det är ju 100 givet, men ser man hela listan rakt upp och ner så är det är rätt rejäla mastiga hål, som blir extra kännbara när två lovande juniorer drar JUST på grund av att man inte ersatt det som borde ha ersatts.
Lägg därtill att en till av toppcentrarna, Sjögren, missat 20 matcher. Lucas var inte heller med från början. Med allt detta i åtanke är det ett under att vi inte ligger i botten.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i fre dec 21 2018, 16:52

Håller helt med. Rögle gör det oväntat bra trots alla missräkningar med bygget. Just därför tror jag det vi ser nu bara är "en skaplig början" på något som kanske redan kommande säsong kan bli skitbra. Jag tror Chris lär sig och gör färre byggfel framöver.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan