181208 Rögle - Skellefteå

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sv: 181208 Rögle - Skellefteå

Inlägg av TitanusDenAndra i lör dec 08 2018, 23:26

Jag tror tyvärr och jag tycker förtroendet i PP den här säsongen + matchningen senaste matcherna +förlängningen+Assisterande cap visst indikerar att JW är på delad andra plats i hierarkin (tillsammans med Jonsson) när inte denna nuvarande trio spelar.

Titta bara idag, JW spelade fan hela tiden slutminuterna av den här matchen för att man tror att han ska göra det bäst.

Däremot måste Jonsson fan höja sig. Han gör två katastrofala ingripanden idag och senaste par matcherna känns han ännu mer valpig än vad han brukar kännas. Bondesson tycker jag verkar bra mycket stabilare spelare.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i sön dec 09 2018, 00:09

TitanusDenAndra skrev:Jag tror tyvärr och jag tycker förtroendet i PP den här säsongen + matchningen senaste matcherna +förlängningen+Assisterande cap  visst indikerar att JW är på delad andra plats i hierarkin (tillsammans med Jonsson) när inte denna nuvarande trio spelar.

Titta bara idag, JW spelade fan hela tiden slutminuterna av den här matchen för att man tror att han ska göra det bäst.

Däremot måste Jonsson fan höja sig. Han gör två katastrofala ingripanden idag och senaste par matcherna känns han ännu mer valpig än vad han brukar kännas. Bondesson tycker jag verkar bra mycket stabilare spelare.
Idag:

Curran: 27:45
Bertov: 24:16
Jonsson: 21:11
JW: 17:45
Alen: 13:49
Bondesson: 12:20

Schira, Ahnelöv och Youds ska in. Tveksamt om JW tar en plats mot Brynäs.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön dec 09 2018, 00:11

Hur säkert är det att Schira är tillbaka efter uppehållet?
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av rad7 i sön dec 09 2018, 02:50

Tycker Bertov har en underskattad offensiv uppsida samtidigt som jag tycker Youds offensiva uppsida är överskattad. Anser även att Youds är för dålig defensivt och därför vill jag hellre ha Alen före så han är lite varm när han ska in och göra ett jobb i BP.
Kanske värderar in personliga åsikter lite för mycket men Youds är en av de spelarna jag tycker är absolut sämst. Aldrig varit såld på honom. Youds hade 16p (1+15) och -15 på 32 matcher förra säsongen & 0p och -6 på 12 matcher denna säsongen. Youds kommer heller inte få spela PP när han är tillbaks (Curran och Schira lär spela). Han är heller defenitivt inte aktuell för BP.
Vad fan ska vi med Youds till egentligen.
5v5 är han en säkerhetsrisk bakåt också bevisligen.

Nåja, han får gärna motbevisa mig.

Oavsett. Viktiga 3p idag. Örebro torska också vilket va viktigt, så de inte fick någon ytterligare boost av tränarbytet.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av GrönVit4life i sön dec 09 2018, 21:36

rad7 skrev:Tycker Bertov har en underskattad offensiv uppsida samtidigt som jag tycker Youds offensiva uppsida är överskattad. Anser även att Youds är för dålig defensivt och därför vill jag hellre ha Alen före så han är lite varm när han ska in och göra ett jobb i BP.
Kanske värderar in personliga åsikter lite för mycket men Youds är en av de spelarna jag tycker är absolut sämst. Aldrig varit såld på honom. Youds hade 16p (1+15) och -15 på 32 matcher förra säsongen & 0p och -6 på 12 matcher denna säsongen. Youds kommer heller inte få spela PP när han är tillbaks (Curran och Schira lär spela). Han är heller defenitivt inte aktuell för BP.
Vad fan ska vi med Youds till egentligen.
5v5 är han en säkerhetsrisk bakåt också bevisligen.

Nåja, han får gärna motbevisa mig.

Oavsett. Viktiga 3p idag. Örebro torska också vilket va viktigt, så de inte fick någon ytterligare boost av tränarbytet.

Förutom att detta inlägg egentligen kanske borde vara i silly tråden håller jag helt med angående Youds. Han har aldrig imponerat till mig och han är troligen ganska dyr. Vidare ser jag också hyfsad offensiv kompetens i Bertov. Med frisk trupp är Schira o Curran givna backar i PP. Bonde har varit stabil och jag ser gärna ökad istid där, sen tycker jag Alen har gjort det bra på sistone. För mig ligger faktiskt Youds o JW sist bland backarna nu.
GrönVit4life
GrönVit4life

Antal inlägg : 254
Registreringsdatum : 18-10-14

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön dec 09 2018, 22:20

Om alla är hela skulle jag nog köra såhär mot Brynäs 19/12:

Curran-Schira
Ahnelöv-Jonsson
Bertov-Alen
7:a Bondesson
Läktaren: Youds
Frysboxen: JW

Curran, Schira, Ahnelöv och Bertov bör vara givna.

Bondesson vill jag spinna vidare på. I dagsläget främst genom att alternera med Alen bredvid Bertov och som ersättare till Jonsson bredvid Ahnelöv i BP.

Jonsson får fortsätta "i förtid" som "Curran-liknande" dels i avsaknad av en helst högerfattad "Curran-liknande" av klass, dels om inte Youds förmår konkurrera ut honom. Och med tanke på att Youds är 30 bast, inte ens har testats bredvid Ahnelöv ännu och inte verkar vara ett rimligt framtidsalternativ varför då välja honom nu? Mao är det tillsvidare rimligt att fortsätta med Jonsson i förtid, i brist på annat.

Skulle Jonsson inte fortsätta utvecklas, kanske till och med få en svacka, framstå som än mer vek och junisaktig så kan både Bertov och Bondesson vara alternativ bredvid Ahnelöv framöver.

Inför 19/20, till del gärna tidigare, hoppas och tror jag på följande innehåll och hierarki från start:
Curran-Schira/Ny (Schira-liknande)
Ahnelöv/Ny liknande (Martinsson) - Ny (Hansson)
Bertov - Bondesson/Jonsson
Ny (en större Bertov) - Bondesson/Jonsson
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån dec 10 2018, 00:29

Jag tror inte Ahnelöv stannar dock.
Han känns som den som minst vill vara i Rögle.
Typen Gagné/JJ/Hedberg/Lerg.
Han lyfter hög lön, gör det han kom hit för att göra men för pengarna.
Inte alls samma passion och glöd för emblemet som exempelvis kan skådas hos Bristedt,Widing,Brithén,Curran - Ja alla andra spelare faktiskt.
Det är ett krav för bröderna Abbot att du ska vara en lagspelare och visa hjärta för föreningen du tillhör - något som tydligt inte efterföljs utav Ahnelöv och jag tror man ångrar att man sajnade honom för ca 250-300K.
Egentligen en felvärvning det också i min värld.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Ogilthorpe i mån dec 10 2018, 11:14

Jag har hört från bra håll att Ahnelöv bara ser detta som en tillfällig studs och att han pyser till våren. Med tanke på prislapp sett till prestation så här långt, så ser jag inte heller det som någon förlust. Det finns bättre att få ut för pengarna.
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan