SHL 2018-2019

Sida 5 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Sv: SHL 2018-2019

Inlägg av Ogilthorpe i sön feb 03 2019, 12:01

Tung start för Bengtsson i FBK. 11 min, 13, min och 7 min spel. Inne på två bakåt i första, sedan blank i produktionen.

Intressant att man även från FBKs håll ser honom som en BP-spelare.

http://www.hockeysverige.se/2019/01/30/christopher-bengtsson-besviken-efter-misslyckade-tiden-i-rogle/
Ogilthorpe
Ogilthorpe

Antal inlägg : 537
Registreringsdatum : 18-06-14

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 12:42

Ogilthorpe skrev:Tung start för Bengtsson i FBK. 11 min, 13, min och 7 min spel. Inne på två bakåt i första, sedan blank i produktionen.

Intressant att man även från FBKs håll ser honom som en BP-spelare.

http://www.hockeysverige.se/2019/01/30/christopher-bengtsson-besviken-efter-misslyckade-tiden-i-rogle/
Han har gjort 2p på 3 matcher.
Mike
Mike
Admin

Antal inlägg : 1394
Registreringsdatum : 18-06-10

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön feb 03 2019, 12:50

Stransky har gjort 8 poäng på 12 matcher i ett lag som i princip aldrig vinner. Så går det när man värvar spetsspelare istället för mediokra allsvenska dussinlirare.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Antal inlägg : 1702
Registreringsdatum : 18-06-13

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 13:33

Rensfeldt har gjort 20p på 34 matcher i ett lag som är ännu sämre. Vill vi ha honom? Skulle inte tro det. Stransky är en blandning av Rensfeldt och Liss baserat på vad jag har sett. Tungt skott och hyfsat stark men rätt långsam och loj och hade förmodligen bänkats av Cam. Känslan är att han är ensidig och beroende av sin omgivning. Han har haft bra utdelning på sitt skott: 26.32% och den siffran kommer garanterat sjunka med tiden. Jag hade inte bytt honom mot Mingoia, som är 3x billigare och mer allsidig och komplett. Däremot borde en back ha värvats istället för Carey. Med det sagt, kan de locka över hans spetsbrorsa från AHL så är allt förlåtet.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön feb 03 2019, 14:43

Madhawks genomgång av förutsättningarna inför sista fjärdedelen är intressant. Som han är inne på, omöjligt att sia utgången egentligen, även om jag envisas med att göra det löpande.

Brynäs har endast fem hemmamatcher kvar. Kanske kan hjälpa oss om vi själva klarar av att vinna som spelförande i hemmaborgen. Ett fungerande PP måste hjälpa till.

LHC fortsätter att överraska mig lite och vi har nu oroväckande 5p upp till dem. Men tror MIF har ännu lättare att hota SAIK och Växjö i racet om plats 6. MIF är starka hemma, har hela 8 hemmamatcher kvar och dessutom en hängmatch mot Timrå. Vi får vara skitglada om vi når plats 10 som det känns nu. Lite av antiklimax igår tyckte jag.
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 1227
Registreringsdatum : 18-06-12

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön feb 03 2019, 17:39

Mike.
Vi hade två platser att fylla i en trupp som skrek efter en målskytt och efter en bra back. Det landa i att vi värvade en oerhört trubbig Carey som har gjort 1 poäng på 10 matcher. Mingoia hade lite flyt där i början precis som Liss förra året. Nu står han på en assist senaste sju matcherna. Absolut inte något som imponerar. Han får dessutom mycket speltid, lirar med Sjögren och i PP. Det håller inte. Nu sitter vi där återigen med en backsida där JW/Bibic och Jonsson spelar konstant och där Ahnelöv är mer skadad än spelbar. Målskytt har vi naturligtvis fortfarande inte.
Så jo, jag hade hellre tagit Stransky än Carey.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 18:11

Mingoia hade flyt men gjorde trots allt normala poäng. Liss hade tur som nätade från omöjliga vinklar, vallningar via målvaktens rygg osv. Ingen förväntade sig att Mingoia skulle fortsätta ösa in poäng i samma takt. 1 assist på 7 matcher är inte bra men han har hållit uppe spelet bra. Förstår att du är besviken eftersom du hade Spencer Abbott i tredjefemman i din uppställning.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön feb 03 2019, 18:46

Ja men så klart jag hade. Ska vi satsa på att vara topp 4 varje säsong -  vilket verkar vara klubbens strategi är det rimligt att ha ett lag med spelare som :

Pogge
Liss
JW
Bibic
Jonsson
Ahnelöv
Ryfors
Andersson
Widing
Carey
Mingoia
Youds

12 spelare där MERPARTEN inte håller på den här nivån. I synnerhet Pogge,Bibic,JW,Carey,Widing,Youds...
Då är jag snäll mot Sandin och Ville exempelvis som lämnar mer att önska dom med och jag är snäll mot Curran som på slutet varit bland dom sämsta på isen. Jag är även snäll mot Sjögren som måste steppa upp REJÄLT.

Vi har inte en bra första målvakt, SHL:s sämsta försvar och ingen utpräglad målskytt. Utan Brithén och Bristedts konstanta överpresterande hade vi legat där Timrå ligger. När du ser listan jag har satt upp ovan så ser man hur katastrofalt byggt detta laget är. Från början till slut.

Okej sen kan du inte både ha Lindebäck i mål och Ahlsenfeldt som backup. Du kan inte ha sex världsbackar eller kanske inte heller Spencer i tredjekedjan. Men vi kan för fan inte ha en backuppsättning där MAX MAX MAX 2 gör en bra match. Det har varit fallet för oss hela säsongen. Du kan inte ha 12 spelare där det är nja eller nää huruvida dom platsar.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 19:10

De andra spelarna har jag ältat tillräckligt. Mingoia duger i en tredjefemma baserat på prestationerna hittills. Det är inte så att de andra lagens tredjefemmor kryllar av spets.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön feb 03 2019, 19:19

Mike - Mingoia hade funkat i ett lag där du har fungerande lagdelar i övrigt. I läget vi befann - och befinner oss i var både han och Carey felvärvningar. Vi är i behov utav en back mycket mer än en breddspelare. Huruvida han ska stanna kvar efter säsongen beror mycket på vad vi värvar i övrigt.

Men visst, vi kan stryka honom från listan ovan och addera Sandin eller Ville Kollpanen...
Hade vi mött ett mer disciplinerat lag igår som inte hade sin största formsvacka sedan klubben bildades, ja då hade vi släppt in 8-9 mål igår. Nu var Växjö nervösa,slarviga och påverkade utav "krisen" dom befinner sig i, därav blev det bara fem mål i arslet. Det säger hur oerhört kritisk backlinjen + målvakt är.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 19:39

Till en tredjefemma kan du förvänta dig spelare som Sandin/Liss/Ryfors/Lucas osv. Då tar jag faktiskt hellre Mingoia. Han har trots allt gjort 10p på 14 matcher, för i sammanhanget kaffepengar. Värvningen av Carey var däremot märklig eftersom han är en brunkare och de har vi redan i överflöd.

Kan fortfarande inte ta in att vi står med samma backar som startade säsongen. Säga vad man vill om trubbigheten bland forwards men det är fortfarande backsidan som är laget stora akilles. Vi har bara 1 offensiv back (Curran) som ena matchen är "Gunderson" och i andra matchen "JW". Resten hjälper inte forwards i anfallszon i någon större utsträckning vilket gör att målproduktionen blir lidande. Detta var en av Björn Hellkvist kritiska punkter när han kommentera laget i somras.
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i sön feb 03 2019, 22:25

Därför vore nog Arell ganska lämplig. Bör kunna bidra en del framåt.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön feb 03 2019, 22:28

Det spelar ingen roll hur bra han är om han ska vara skadad. Han har missat 50 matcher denna och förra säsongen och dom rödhawkarna som man frågat om honom efter att jag läste inlägget är eniga om att han när han är hel bidrar men han är skadad alldeles för långa perioder och även vissa matcher han spelat har han tvingats avbryta på grund av känningar.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 23:02

Han missade 20 matcher förra säsongen och 20 i år. Jag är villig att ta risken för en sisådär 70t i mån om man tar Liss med i beräkningen. Det är JW-pengar för en back som är lika bra som Schira. Har vi tur kanske han spelar merparten av säsongen?
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i sön feb 03 2019, 23:07

Mike räknade du med tränings och CHL-matcherna? 50 matcher på knappa två säsonger är otroligt mycket frånvaro.

Men annars är jag som vanligt enig med dig. Backsidan måste förstärkas och han är definitivt bättre ån alla förutom Schira. Jag orkar bara inte en ny Ahnelöv eller Anderson. En omgång och borta.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Mike i sön feb 03 2019, 23:31

Han spelade 32 grundseriematcher, 10 slutspelsmatcher och 7 CHL-matcher, så det blir 49 matcher totalt. Ser bättre ut än man först trodde. En bytesaffär mellan en back och en forward måste väl vara rätt ovanligt?
Mike
Mike
Admin

Användarens profil

Inlägg av Henrik i mån feb 04 2019, 10:03

I NHL är ju inget ovanligt, just det skedde mellan Toronto o LA nyligen, fast då så klart med även med förstaval med.

Men är Liss-Arell-bytet verkligen på gång?
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av rad7 i mån feb 04 2019, 10:15

Normalt sett är jag väl av den gamla skolan att jag absolut inte anser att vi ska göra affärer över huvudtaget med Malmö, men i Liss-Arell fallet tycker jag uppsidan för Rögles del i det bytet är för stort för stunden för att tacka nej till det. Jag hade absolut velat detta här och nu under dessa förutsättningar och omständigheter.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av Henrik i mån feb 04 2019, 10:27

rad7 skrev:Normalt sett är jag väl av den gamla skolan att jag absolut inte anser att vi ska göra affärer över huvudtaget med Malmö, men i Liss-Arell fallet tycker jag uppsidan för Rögles del i det bytet är för stort för stunden för att tacka nej till det. Jag hade absolut velat detta här och nu under dessa förutsättningar och omständigheter.
Vilken tur då kanske att "den gamla skolan" verkar vara passé? MIF är som vem som på marknaden, oavsett vad vi tycker.

Men bör inte denna ev trade-diskussion föras i Silly-tråden?
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av rad7 i mån feb 04 2019, 11:20

Det har ju med rivalitet att göra. Förstår du inte att folk i Rögle-kretsar hatar Malmö lika mycket som man älskar Rögle orkar jag knappt bemöta argumentet. En trade med Malmö innebär att man hjälper sin absolut största rival också. I just detta fallet tycker jag att vinningen för Rögle är så pass stor kontra förlusten och vad jag tror Liss hjälper Malmö.
Vill absolut inte att Rögle-Malmö blir någon slags handelspartner. Fyfan, snacka om att vattna ur rivaliteten och derbykänslan. Tycker det är viktigt att värna om den.
rad7
rad7

Antal inlägg : 422
Registreringsdatum : 18-10-23

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i mån feb 04 2019, 11:36

Jag är enig. Jag vill inte ha träningsmatcher mot MIF. Jag vill inte ha spelare ifrån MIF och jag anser att spelare som har varit i MIF inte bör välkomnas tillbaka till Rögle. Jag var emot både Zaar och Thuresson på deras respektive position och att nu hålla på handla med MIF fram och tillbaka anser jag är vedervärdigt. Jag vet att vissa inte håller med men detta är min ståndpunkt.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons feb 13 2019, 01:34

Brynäs har 4 matcher kvar hemma och ÅTTA borta.
TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av TitanusDenAndra i ons feb 13 2019, 15:49

TitanusDenAndra
TitanusDenAndra

Användarens profil

Inlägg av Flying Farang i ons feb 13 2019, 16:12

Aaltonen floppar även i SAIK och köps ut och skeppas till Pelicans. Visar sig att Chris gjorde rätt att skeppa honom förra säsongen.

Hade han haft vett att spela som när han var uppretad mot Läjkers förra året i iallafall var tredje match hade han varit stjärna i NHL.
Flying Farang
Flying Farang

Antal inlägg : 373
Registreringsdatum : 18-06-15

Användarens profil

Inlägg av Henrik i ons feb 13 2019, 16:28

TitanusDenAndra skrev:https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2019/02/13/tjeckisk-landslagsman-pa-ingang-i-shl/

Lagen fortsätter värva in i det sista. Chris sitter lugn i båten?
Kanske inte så konstigt att just Växjö och BIF griper de halmstrån som finns? De borde vara förhållandevis desperata. Knappast säker om ens någon spets som landas såhär års.

RBK går ju trots allt åt rätt håll och bättre än normalt, så mer förståeligt om Chris sitter lite lugnare i båten, om än med kikare och radar på. Fast han är inte lika angelägen om att kasta ut fiskekroken. Då ska det vara en riktigt fin firre i sikte.
Henrik
Henrik

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan